نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: علما با تبیین و شفاف سازی طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها برای مردم، می‌توانند کمک حال دولت بوده و در کنار آن، مانع ایجاد خلل توسط افراد سودجو برای اجرای این مهم باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش تجلیل از مدرسان مدارس علوم دینی استان کردستان گفت: داشتن حساسیت نسبت به موضوعات روز جامعه و آگاهی بخش باید مد نظر این قشر قرار گیرد.

او گفت: تقویت سطح علمی و به روزرسانی معلومات، آگاهی‌بخشی و توجه ویژه به ارزش‌ها و هوشمندی معلمان و روحانیون نسبت به مسائل روز ضروری است.

نماینده ولی فقیه در کردستان می گوید: قشر معلم و مدرس یکی از عزیزترین و دلسوزترین اقشار جامعه بوده که باید همه ما حرمت آن‌ها را گرفته و همواره به نیکی و با احترام از آنان یاد کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام پورذهبی علما باید دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشند و در حال حاضر جامعه کنونی نیاز به آرامش داشته و روحانیون باید در بیان مطالب و نحوه موضع‌گیری‌ها دقت داشته باشند و در هر مسئله‌ای نگاهمان به موضع و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نظام باشد چراکه ایشان کسانی را که دنبال تفرقه و اختلاف هستند مزدور می‌دانند.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: شهید مطهری و روحانیون تاثیرگذار اهل تشیع و تسنن همیشه دنبال ریشه یابی بوده‌اند، این علما خودشان را همیشه محقق فرض می‌کردند و می‌دانستند که باید به عمق مسایل پی ببرند.

حجت الاسلام سعید عسکری گفت:  امروز آستانه تحمل خیلی از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع پایین آمده است که قابل قبول نیست باید آستانه تحمل علمای دین آنقدر بالا برود که حتی حرف افراد ادیان دیگر و بی دین نیز را بشنوند، چراکه دنیا، دنیای ایجاد شک و تردید است و پاسخ به سوالات دیگران به ویژه نسل جوان را باید با صبوری داد.

او گفت: مرکز بزرگ اسلامی از بدو انقلاب در منطقه غرب کشور شکل گرفت که با راه‌اندازی مراکز آموزشی و مدارس علوم دینی برادران و خواهران در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

ماموستا مدرسی از اساتید علوم دینی استان کردستان هم آموزش و روشنگری را از جمله وظایف ماموستا‌ها و مدرسان دینی دانست وگفت: باید مدرسین به این امور واقف باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.