سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: به منظور تحقق سیاست‌های بالادستی حوزه مهارت حداقل باید ۳۰ درصد سرفصل‌های آموزش عالی در کشور بر اساس شاخص‌های مهارتی تدوین شود.

عرفان خسرویان در جلسه شورای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: به منظور تحقق سیاست‌های بالادستی حوزه مهارت حداقل باید ۳۰ درصد سرفصل‌های آموزش عالی در کشور بر اساس شاخص‌های مهارتی تدوین گردد.

او می گوید: کمیته آمایش ملی رشته‌ها با توجه به نیاز بازار و رویکرد تحولی دانشگاه می‌بایست با ترکیب جدید و حضور افرادی که درگیر کار اجرایی و اداری روزمره نیستند، تشکیل شود.

به گفته رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمایش به معنای بهره‌مندی از توان و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد است، آمایش رشته‌ای می‌بایست مبتنی بر مسئله‌محوری باشد.

وی افزود: رویکرد مهارتی پاسخگوی مسائل صنعت و بازار تولید خواهد بود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌بایست دانش‌آموخته صنعت‌پسند تربیت کند. از این رو، لازم است رشته‌ها و سرفصل دروس دانشگاه بازبینی و اصلاح گردد.

خسرویان گفت: کمیته آمایش می‌بایست به نتایج ویژه‌ای ختم شود. از آن‌جا که اکوسیستم کار در استان‌های کشور متفاوت است، آمایش نیز می‌بایست به تناسب زیست‌بوم هر منطقه صورت گیرد. همچنین به روز باشد و بر مبنای آینده‌پژوهی مستمر دفتر گسترش پیش رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.