دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین سیستان و بلوچستان گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش‌های این استان را به دست آورده‌ایم.

محمد خلیلی‌فر   در حاشیه بازدید مسوولان از نمایشگاه دستاورد‌های روستایی و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:نمایشگاه تخصصی و دستاورد‌های بومی منطقه جنوب شرق از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت در دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد.

او گفت: این نمایشگاه به صورت تلفیقی هم به صورت غرفه‌های نمایشگاهی در قسمت فن بازار‌ها و هم پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستا‌های هوشمند، محصولات دانش‌بنیان و قابلیت تجاری‌سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت‌آموزی و کارآفرینی از جمله موضوعات این نمایشگاه است.

او گفت: استفاده از ظرفیت تولیدات محصولات دانش‌بنیان و فناور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله خورشید یکی از اولویت‌های به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت‌های دانش بنیان است.

خلیلی‌فر گفت: این نمایشگاه برای دومین بار است که دایر می‌شود، اولین نمایشگاه تشریح دستاورد‌های بومی محلی و دانش بنیان در دانشگاه زابل تشکیل شده است.

او گفت: با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب لازم است همه دستگاه‌ها و اقشار در تبیین توانمندی‌ها و رفع ضعف‌های استان در بخش‌های مختلف وارد عمل شوند.

خلیلی فر  گفت:این نمایشگاه به مدت سه روز در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان دایر است و روز نخست این همایش دهیاران و فعالان روستایی مخاطب همایش و نمایشگاه هستند، روز دوم فرمانداران و فعلان شهری مخاطب هستند که به تشریح ظرفیت‌ها و نقاط ضعف حوزه کاری خود بپردازند.

او  گفت: روز آخر جمع بندی و بررسی چالش‌های موجود است و ظرفیت‌ها و قسمت‌هایی که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا علم پژوهشگران و فعالان حوزه این در خدمت جامعه قرار گیرد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین  گفت: قطعا این شرکت‌ها نقش بسزایی در توسعه استان و کشور ایجاد می‌کنند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که دانش را به نیاز بازار تبدیل و آن را با برندسازی به روز کرده‌اند.

او  گفت: در پایان همایش با هدف بازریابی و کمک به شرکت‌های دانش بنیان تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار