مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: شب‌ها ۹۰۰ کامیون که اغلب فرسوده هم هستند وارد تهران می‌شوند و آلودگی بسیاری را به تهران تحمیل می‌کنند.

محمدی گفت: طرحی را آغاز کردیم که انبار‌های کالا از داخل تهران به خارج از آن منتقل شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، ساماندهی دستفروشان را آغاز کردیم و هیچ دستفروشی حذف نمی‌شود. امروز روزبازار‌های ما امکانات خوبی برایشان فراهم شده و تلاش خواهیم کرد از ۴۰ روز بازار فعلی تعداد آن‌ها را به ۶۰ روز بازار افزایش دهیم و ظرفیت فعالیت ۱۰ هزار دستفروش را در آن‌ها فراهم کنیم.

او گفت: شناسایی دستفروشان واقعی یعنی افرادی که به دنبال امرار معاش هستند را آغاز کرده ایم و ۵ معبر تجریش، ۷تیر، ولیعصر، خیابان شهرزاد و ۱۵ خرداد ساماندهی دستفروشان در آن انجام خواهد شد.

نقاط تاریک در تهران  محل تردد معتادین متجاهر

محمدی گفت: نقاط حادثه خیز و تاریک در شهر تهران که محل تردد معتادین متجاهر شده است و با انجام کار کارشناسی تلاش خواهیم کرد این نقاط به نقاط پر رونق و پر نشاط شهر تبدیل شود. خیابان اجتماعی در منطقه ۹ که پیشتر احداث شده بود بلااستفاده مانده که ظرف هفته آینده مجموعه‌ای همانند محور باب همایون در آن محل به بهره برداری می‌رسد که می‌تواند به محل نشاط خانواده‌ها تبدیل شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، بزرگترین مرکز دستفروشی کشور در خلازیر احداث شده که ۸۰۰ هزار غرفه در آن وجود دارد و ظرف هفته جاری به بهره برداری می‌رسد تا تمام دستفروشان این محدوده در این محل مستقر شوند. با این اقدام شکل عرضه اقلام نیز تغییر کرده و به سمت عرضه اجناس نو رفته است. 

او گفت: حدود ۶ سال است که ون‌کافه‌ها بدون هیچ نظارت و مجوزی فعالیت می‌کردند و تاکنون ۵۰ درصد آن‌ها با تشکیل پرونده و در قبال دادن تعهد و ضمانت در مسائل ترافیکی و امنیتی، مجوز‌های سه ماهه فعالیت را اخذ کردند. این ون‌کافه‌ها از ساعت ۱۰ شب به بعد می‌توانند فعالیت کنند و برابر قانون تا ساعت ۱۲ و۳۰ دقیقه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

صدور کارت برای دستفروشان

محمدی گفت: دستفروشی پدیده‌ای است که ایجاد شده و سد معبر نیز بر اساس قانون جرم است،با توجه به شرایط اقتصادی کشور عده‌ای ناخواسته به این مساله رو آوردند.  طرح ساماندهی را پیاده خواهیم کرد و  این افراد شناسایی و کارت برای آن‌ها صادر می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در فاز نخست ۲۰۰ کیوسک ساماندهی خواهد شد و ظرف ۳ سال تمامی کیوسک‌هایی که فرسوده هستند تعویض خواهند شد تا چهره مثبتی در شهر ایجاد کنند. 

محمدی گفت: مسئولیت حیواناتی همچون موش، سگ و گربه وکنترل جمعیت آن‌ها از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به سازمان مدیریت پسماند سپرده شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار