رئیس جمهور بلاروس با اشاره به پایان دوران جهان تک قطبی تاکید کرد غرب به دنبال جلوگیری از مشارکت روسیه در سازمان‌های بین المللی است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است و دیگر بر نخواهد گشت و غرب می‌کوشد نفوذ خود را حفظ کند.

وی افزود: از سال ۲۰۱۴ تلاش می‌کنیم بحران اوکراین را حل کنیم همچنان نیز تلاش می‌کنیم، اما طرف مقابل همکاری نمی‌کند. غرب و آمریکا به دنبال طولانی کردن بحران هستند و هدف آن‌ها هم کاملا مشخص است.  غرب با نقض همه قوانین تلاش می‌کند از مشارکت روسیه در سازمان‌های بین المللی جلوگیری کند.

به گزارش الجزیره وی ابراز اطمینان کرد اگر جبهه متحدی در برابر تحریم‌ها تشکیل داده بودیم، تحریم‌های جهنمی اعمال نمی‌شد و تلاش‌هایی برای تجزیه اوکراین وجود دارد.

لوکاشنکو بر مقابله با جنگ رسانه‌ای در چارچوب توافقنامه‌های مربوط به امنیت اطلاعات تاکید کرد و افزود بدون ما نمی‌توان ساختار امنیت بین المللی را تشکیل داد.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد پیشنهاداتی را برای سازماندهی فعالیت‌های سازمان پیمان امنیت جمعی بررسی می‌کنیم و امیدواریم همه اعضا حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار