در همایش ملی ساخت ایران که با رویکرد معرفی و تجلیل از حامیان تولید ملی، کالا و خدمات ایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان شرکت برتر در حوزه حمایت از «ساخت ایران» تجلیل شد.

در این همایش ملی که عصر سه‌شنبه در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور مدیران ارشد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان شرکت پیشرو در حمایت از توانمندی‌های داخلی تجلیل شد.

فرهنگ تولید ملی، حمایت از شرکت‌های داخلی، اولویت قرار دادن شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از دانش داخلی از جمله معیار‌های این انتخاب عنوان شد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز شد و واحد‌های تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی گردید.

در حال حاضر واحد‌های فرآیندی این مجتمع ۷ واحد است که لیسانس واحد‌های آن از AXENS فرانسه، KRUPP UHDE آلمان، SINOPEC چین بوده و در حال بهره برداری هستند

محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در داخل کشور به شرکت‌های پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، شهید تندگویان، امیر کبیر، پارس و کارون ارسال می‌گردد و مقصد صادراتی آن نیز کشور‌های حوزه خاورمیانه و کشور‌های آسیای جنوب شرقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.