هشدار دامپزشکی خراسان رضوی درباره خطر تب کریمه کنگو

دامپزشکی خراسان رضوی درباره خطر تب‌کنگو از طریق کشتار غیر مجاز دام هشدار داد.

دکتر محمود قربان‌زاده گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب‌خونریزی دهنده کریمه- کنگو، هرگونه کشتار غیر بهداشتی و غیرمجاز دام ممنوع است.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش دمای محیط در روز‌ها و ماه‌های پیش رو و افزایش فعالیت کنه‌های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری "تب خونریزی دهنده کریمه کنگو" می‌شوند، برای جلوگیری از انتقال این بیماری، بایداز هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل کشتار در معابر، منازل، باغات و مراسم ختلف جلوگیری شود.

او گفت: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که بیشتر توسط کنه منتقل می‌شود و همچنین بیماری یادشده از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

قربان‌زاده گفت: لازم است هنگام تماس با گوشت، خون و ترشحات دام‌های مشکوک از دستکش و وسایل حفاظت فردی استفاده شده، گوشت و جگر پس از پخت کامل مصرف شود، چراکه ویروس بیماری در فرآورده‌های خام دامی پس از پخته‌شدن به مدت ۱۵ دقیقه و در حرارت ۸۵ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار