نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک فرد متحجر نمی‌تواند به صورت بین المللی اسلام را تبلیغ کند و تبلیغ متحجرانه اسلام نه تنها مؤثر نیست بلکه مضر هم هست.

آیت الله سید احمد علم الهدی در نخستین همایش تبلیغ جهانی دین در مشهد گفت: در تبلیغ بین المللی اگر بخواهیم با معیار انقلابی این رسالت را انجام دهیم به عنوان یک عنصر بی تفاوت و موجودی که به هیچ وجه بنای تقابلی ندارد و تسلیم شرایط و موقعیت‌هایی است که دشمنان به وجود می‌آورند نمی‌شود از اسلام تبلیغ کرد.

او گفت: تبلیغ در عرصه بین‌المللی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. ایشان این موضوع را از دوران ریاست جمهوری خود پیگیری می‌کردند و امروز با پیدایش نهاد آموزشی "جامعة المصطفی" این موقعیت به طور گسترده برای جریان‌های دینی فراهم شده است.

امام جمعه مشهد گفت: آنچه مهم است شناخت روش شیطانی دشمن و مقابله با آن است. تبلیغ در شرایط امروز، با معیار‌های انقلاب اسلامی در هر نقطه‌ای تنها یک حرکت ایجابی و اثباتی در توسعه معارف دینی نیست بلکه یک جریان پدافندی و مبارزاتی است و باید با آمادگی جنگی و مبارزاتی وارد شویم.

آیت الله علم الهدی گفت: به عنوان آرمان مبارزاتی و ایده مجاهدت مقابله با دشمن خدا باید تبلیغ بین المللی را در شرایط گوناگون اجرا کرد والا تبلیغ بدون چاشنی مبارزه با دشمنان خدا موثر نخواهد بود.

او گفت: دشمن امروز به برکت انقلاب اسلامی از برخورد نظامی ناامید است و به این نتیجه رسیده که با سرکوبی جریان‌های دینی نه تنها موفق نمی‌شود بلکه منجر به توسعه اندیشه و مبانی دینی در ملت‌ها و جمعیت‌های مختلف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شگرد دشمن، ارزش سازی است و رسالت اولیه یک مبلغ دینی، جوشکنی است و این که مرعوب جو و سوژه عملیات روانی دشمن قرار نگیرد.

آیت الله علم الهدی گفت: دشمن ارزش سازی می‌کند تا بر خلاف منافع استکبار و معیار‌های فرهنگی غرب در مقابل اسلام نتوانیم حرفی بزنیم، اما مهم این است که قدرت جوشکنی داشته باشیم.

او گفت: امروز جریان ناهنجاری بی حجابی در مسیر ریشه کردن اسلام قرار گرفته که اساس دین را از بین ببرد و متاسفانه عناصر تبلیغی چنان که باید با این جریان ناهنجاری به خاطر جو حاکم مبارزه نمی‌کنند در حالی که طبق آیات قرآن باید جوشکن بود و با جریان ضد دین مروج منکرات شرعی مقابله کرد هر چند همه با ما بد شوند.

جامعه المصطفی خراسان رضوی همایش تبلیغ جهانی دین در مشهد را به مدت ۲ روز در مشهد برگزار می‌کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.