مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان که جزو سه دهک پایین جامعه به شمار می‌روند بصورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

انور اسماعیلی گفت: براساس دستوراالعمل سازمانی ابلاغ شده، شهروندانی که جزو سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی بودند به‌صورت رایگان و بدون مراجعه به سازمان بیمه سلامت، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

او گفت: براساس بررسی آماری، ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان که جزو سه دهک کم درآمد جامعه و فاقد هرگونه بیمه بودند زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، که مدت زمان بیمه این افراد ۶ ماه است و اگر در این مدت زمان، دهک آنان تغییر نکرد بصورت سیستمی مدت زمان بیمه تمدید خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان می گوید:  برای این افراد پزشک خانواده نیز تعریف شده است، و در حال حاضر ۱۳۰ نفر پزشک در استان به عنوان پزشک خانواده شعری تعریف شده و ۳۵۰ هزار بیمه شده به این تعداد پزشک منتسب شده اند.

به گفته او: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده، هرسه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار خواهند گرفت، و افراد می‌توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزدارو‌های لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت کنند.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفری جمعیت استان که زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، ۹۰۰ هزار نفر دارای پزشک خانواده شهری و روستایی هتسنتد.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان و حدود ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.