برگزاری نشست مشترک استانداران کرمانشاه و دیاله عراق

نشست مشترک استانداران کرمانشاه و دیاله عراق به منظور تقویت و رونق مبادلات تجاری و همکاری مشترک برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

 استاندار کرمانشاه در دیدار با مثنی التمیمی استاندار دیاله عراق ضمن تشریح یکی از محور‌های جلسه با هدف افزایش تبادلات تجاری گفت : ظرفیت‌های مرزی کرمانشاه و استان دیاله می‌تواند به تقویت مبادلات تجاری کمک کند.

بهمن امیری مقدم گفت : با تکمیل زیرساخت‌های مرزی، پایانه‌های تجاری و مسافری و تسهیل امور بازرگانی با رویکرد بهبود فرآیند‌ها می‌توان زمینه گسترش مبادلات تجاری را فراهم کرد.

موقعیت کرمانشاه به لحاظ دارا بودن مرز مشترک با بخش کُردی و عربی مطلوب ارزیابی شده در این دیدار برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی به توافق‌های رسیده ایم که با پیگیری طرفین به مرحله اجرا درخواهد آمد و بی شک در رونق اقتصادی استان، اشتغالزایی پایدار و بهبود معیشت مرزنشینان نیز موثر خواهد بود.

روابط نزدیک دو کشور و دارا بودن اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی زمینه مناسبی برای افزایش تعاملات و مبادلات است که به صورت کلان نیز پیگیری می‌شود.

ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات و مبادلات تجاری و رونق معیشت مرزنشینان به عنوان مزایای گسترش بازارچه‌های مرزی است از این دیدار به عنوان یک فرصت برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش درآمد زایی مردم در کنار اشتغال پایدار استفاده خواهیم کرد.

تکمیل زیرساخت‌های مرز‌ها در هر دو کشور برای تقویت رفاه زائرین امری ضروری است و با توجه به اینکه کرمانشاه دیار دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) و دروازه اصلی عتبات عالیات است انتظار داریم همکاری مناسبی برای خدمتگزاری به زوار حسینی انجام و موضوع تسهیل امور نیز در دستور کار قرار گیرد.

عملیاتی و اجرایی کردن تفاهم‌های صورت گرفته بین استان کرمانشاه و استان‌های مرزی عراق بسیار مهم ارزیابی شده در سفر‌های آتی و در دیدار باهیات‌های عراقی این موضوع را با رویکرد توسعه و تعمیق بیش از پیش سطح روابط و همکاری‌های بین کرمانشاه و استان‌های مرزی عراق پیگیری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.