امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید بستر فرهنگی و امنیتی اقدامات اقتصادی در ایران و شیراز ایجاد شود، گفت: باید برادری بستری برای فعالیت فرهنگی در تمدن نوین اسلامی لحاظ شود و رشد یاید.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین گشایش اولین همایش ملی توسعه سرمایه گذاری در شیراز با اشاره به آیه "تعانوا علی البر و تقوا"، گفت: مسلما عزت و سربلندی ایرانی و ایرانیان از نیکی‌ها و خیرانی است که باید به دنبال آن باشیم.

او گفت: انقلاب اسلامی یک واکنشی نسبت به این مسئله بود که در جهان در جایگاه عزتی که همیشه داشته‌ایم، نیستیم.

امام جمعه شیراز گفت: عزتمندی یک کشور همانگونه به قوای نظامی و سیاسی وابسته است به توانمندی اقتصادی آن کشور هم ربط دارد و تا مسئله توانمندی اقتصادی را در حدی که شایسته ایران است، بالا نبریم، مسلما مابقی تلاش‌ها ناکام خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اینکه امروز وضع خود را در کشور به عنوان جنگ و جهاد اقتصادی نام می‌بریم نشان از این دارد که به همان میزان که جهاد نظامی یا جهاد در عرصه سیاسی دارای اهمیت است، به همان میزان هم جهاد در عرصه اقتصاد ضرورت دارد.

آیت‌الله دژکام همچنین تلاش شورا و شهرداری شیراز در راستای زمینه سازی برای سرمایه گذاری را به مثابه گوشه‌ای از جهاد عظیمی توصیف کرد که در سراسر کشور باید شکل گیرد.

او گفت: بستر فرهنگی و امنیتی اقدامات اقتصادی باید در ایران و شیراز ایجاد شود، یکی از راه‌های موفقیت را تعاون و همکاری ذکر و تصریح کرد: دست تنها صدا ندارد لذا باید به کمک هم بیاییم تا مسائل اقتصادی حل شود.

امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه از نگاه دینی حس برادری زمینه ساز رشد اقتصادی است، گفت: برادری رقابت را از بین نمی‌برد بلکه رقابت را در چارچوب اخلاقی می‌اورد و اینکه رقیبان با هم به گونه‌ای رفتار کنند که تنها یکی در صحنه بماند به شکست و ناکامی می‌انجامد، اما نتیجه اینکه رقابت در یک چارچوب اخلاقی برادرانه انجام شود، عزت برای همه برادران است.

آیت‌الله دژکام گفت: باید برادری بستری برای فعالیت فرهنگی در تمدن نوین اسلامی لحاظ شود و رشد یاید.

او گفت: متاسفانه در یکی دو سده گذشته نه آنچه خود داشته‌ایم را رشد داده‌ایم و نه آنچه که دیگران داشته‌اند را خوب یاد گرفته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید این ارتباط بین تمدن‌های مختلف بشری باشد و بدانیم برای حل مشکل خود چه کرده‌اند و سپس داشته‌های دینی و ملی را به میدان بیاوریم و بگوییم ما راه حل تازه تری ارائه می‌دهیم و این کار باید در عرصه فرهنگ شکل بگیرد و شیراز از این جهت می‌تواند برای همه کشور حرف داشته باشد.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که در پرتو میثاق نامه‌ای که در این همایش تنظیم شده، بتوانیم تعاون و برادری و همکاری را برای رونق بخشی به اقتصاد به نمایش بگذاریم و رقابت‌های غیراخلاقی را تبدیل به همیاری‌های ارزشمند کنیم و نتیجه هم رشد شیراز و ایران و ایرانی در عرصه اقتصاد و پیشرفت کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار