مجری ساماندهی و نظارت بر خانه مسافر‌ها و اماکن اقامتی استان همدان از وجود خلا قانونی در برخورد با خانه مسافر‌های غیر مجاز و دلالان سودجو خبر داد.

قطعا نقش و تأثیر گردشگری در  شهر و استان همدان بر کسی پوشیده نیست و اینکه چقدر می توان از این صنعت پاک درآمد زا بهرمند شد ، به توانایی ها و استعداد های ما بستگی دارد ، وقتی صحبت از درآمد زایی و صنعت گردشگری می‌شود ، نقش مدیریتی مسولان استانی بسیار دارای اهمیت است.

بعد از حدود دو سال و اندی از دوران کرونا و آسیب بسیار شدیدی که به تاسیسات و جامعه گردشگری وارد شده ، طبق سنوات گذشته به زودی شاهد ورود مسافران و گردشگران به این شهر و دیار خواهیم بود ، اما آیا ما در این شهر امکانات و تجهیزات مناسب و در حد اندازه برای میزبانی و پذیرایی از این مسافران را داریم ؟

آیا می توانیم حداقل اسکانی امن و مطمئن با قیمت مناسب برای  آنان فراهم کنیم ؟!

آیا می توانیم تجربه یک سفر به یادماندنی را برای ایشان به یادگار بگذاریم ؟

وقتی از ۳ وردی اصلی وارد شهری که نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را یدک می‌کشد ،می شویم  با مناظر دلچسبی مواجه نمی‌شویم ! حضور عده ای دلال و واسطه و کارتن به دست با البسه نامرتب و ظواهری آشفته که بر تکه مقوا یا کاغذی نوشته‌اند : سوئیت منزل ... حسابی تو ذوقمان می زند !

به راستی این در شأن و منزلت یک شهر با سابقه تاریخی چند هزار ساله است ؟!

چرا جمع نمی شوند این واسطه ها و دلالان ؟!

مشکل از کجاست ؟ چاره کار چیست ؟

مجری ساماندهی و نظارت بر خانه مسافرها و اماکن اقامتی استان همدان  در این باره می گوید: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان به عنوان متولی امور گردشگری وظیفه ساماندهی و مدیریت بر تاسیسات گردشگری را دارد و همین خانه مسافر ها و سوئیت منزل ها جزیی از این تأسیسات هستند و این اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است که باید مداوم پیگیر جمع آوری و ساماندهی این منازل باشد.

سجادآروانه گفت:  متاسفانه خلا قانونی در برخورد با خانه های غیر مجاز و دلالان وجود دارد و فقدان قانون باعث شده تا نیروی انتظامی هم برخورد قهری با این مهم نداشته باشد .

او در ادامه گفت:  حقیقت این است که برای ساماندهی این معزل همه ادارات و ارگان‌ها ،چون شهرداری ، دادگستری ، نیروی انتظامی و استانداری دخیل هستند که متاسفانه هر یک از موضوع فرار و مسئولیت را بر گردن اداره دیگری می اندازند !

آروانه گفت: بی تفاوتی های مدیران اداره میراث فرهنگی و گردشگری و نفوذ مافیای قدرت و ثروت از جامعه هتل‌داران در این کارشکنی بسیار موثر بوده و تا به حال امکان موفقیت را فراهم نکرده است .

به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگی و گردشگری مهر ماندگار همدان؛ دخالت‌ها و نفوذ جامعه هتل‌داران در مانع شدن صدور مجوز و پیشرفت کار را مهمترین عامل در عدم موفقیت این امر باید دانست ، از طرفی تظاهر به انجام و پیگیری از سوی  مدیران اداره میراث فرهنگی و گردشگری و در عمل اهمال کاری ایشان دومین عامل است .

او می گوید: تا کی باید تاوان این بی تفاوتی ها و خلا های قانونی را داد و این فرصت سوزی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟! آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده تا تصمیم جدی در این خصوص گرفته شود ...؟!

مجری ساماندهی و نظارت بر خانه مسافرها و اماکن اقامتی استان همدان  گفت: علی الرغم چندین سال پیگیری و مصوبه های مختلف در ادارات استان همدان مبنی بر ساخت و جانمایی کیوسک یا ساختمانی با عنوان راهنمای مسافران در ۳ ورودی شهر همدان ، همچنان این کار انجام نشده ، همچنین از سوی مقام محترم فضایی (دادستانی ) در برخورد با متخلفان این امر و تعریف جرم و مجازاتی در این خصوص تاکنون  هیچگونه برخورد قهری و جدی با دلالان و واسطه های خیابانی که در میادین ورودی شهر تجمع می‌کنند و اجازه فعالیت قانونی و مجاز به دیگر خانه مسافر ها و سوئیت منزل ها را نمی‌دهند ، انجام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.