امام جمعه موقت اصفهان گفت: به منظور مدیریت صحیح اصلاح نظام پرداخت یارانه نیاز است دولت‌مردان نظارت را جدی‌تر بگیرند چرا که فشار اقتصادی به مردم زیاد است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ جنگ بود، این آزادسازی افتخاری بود که ارتش، سپاه و نیرو‌های بسیجی با هماهنگی رقم زدند و به لطف الهی خرمشهر آزاد شد، نیاز است که فداکاری‌ها و ایثار‌ها ثبت شود تا بدانیم چگونه این پیروزی بزرگ به‌وجود آمد؛ در آن زمان در حالی که قسمت زیادی از خاک ایران در دست ارتش عراق بود، برخی به دنبال آتش بس بودند، اما با فرمان امام خمینی (ره) خاک ایران کامل آزاد شد.

به گفته او تمام پیروزی‌هایی که برای ملت ایران رقم می‌خورد به لطف خداوند است و باید در تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها به یاد داشته باشیم که این اثر از سوی خداوند است.

آیت الله مهدوی درمورد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان اصفهان گفت: از افتخارات اصفهان این است که از ۴ هزار شهید روحانی، بیش‌ترین تعداد شهید مربوط به استان اصفهان است؛ ۵۹۰ شهید در استان و ۱۶۰ شهید از شهر اصفهان بوده‌اند و شاهدیم که تعداد شهدای روحانیت نسبت به سایر صنوف حدود ۱۰ برابر هستند؛ روحانیت به دلیل ایمان، تقوا، تواضع و مردمی بودن خود از جان خود گذشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در زمینه هدفمندی یارانه‌ها تلاش فراوانی توسط دولت انجام گرفت، گفت: در هدفمندی یارانه‌ها دولت به‌جای اینکه در ابتدای زنجیره به واردکننده یارانه دهد، آن را در اختیار مردم گذاشت که چند فایده نصیب مردم و نظام اسلامی شد، اما به نظر می‌رسد نقص‌هایی نیز وجود دارد.

در گذشته مبلغ یارانه‌ای که به واردکننده داده می‌شد، به طور کامل به دست مردم نمی‌رسید، اما در شرایط فعلی یارانه‌ها به مردم داده می‌شود تا بتوانند جنس را تهیه کنند؛ همچنین این اقدام مانع قاچاق و صادرات برخی کالا‌ها شد.

امام جمعه موقت اصفهان می‌گوید تا قبل از این طرح واردات قاچاق را با قیمت ارزان داشتیم و کارخانجات داخلی برایشان به‌صرفه نبود که کالا‌های خود را با قیمت ارزان در اختیار مردم بگذارند در نتیجه اجناس فروخته نمی‌شد و مشکلاتی به‌وجود می‌آمد.

همچنین ارز و دلار به واردکننده داده می‌شد و نیاز بود دولت تأمین ارز انجام دهد و پول بیش‌تری را صرف این کار کند، اما وقتی واردات با قیمت بالا انجام شود، سودجویی واردکننده حذف می‌شود، مورد دیگر اینکه واردات کالا‌هایی را داشتیم که مورد نیاز نبود و صرفا برای واردکننده صرفه اقتصادی داشت، اما با این سیاست تولید داخلی اضافه می‌شود.

آیت الله مهدوی گفت:به منظور مدیریت صحیح این سیاست نیاز است دولت‌مردان نظارت را جدی‌تر بگیرند چرا که فشار اقتصادی به مردم زیاد است و عمده فشار بردوش کسانی است که کم‌تر حرف می‌زنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.