مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار گفت: ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان خاکی و نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای زیرسازی و آسفالت است و در صورت تامین و تخصیص اعتبار کار اجرایی آن شروع و مشکلات تردد هزاران نفر مرتفع خواهد شد.

سعیداحمد سلامی گفت: از مجموع ۷۱۴ کیلومتر راه در حوزه شهرستان چابهار ۲۱۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۴۹۵ کیلومتر آن راه روستایی است.

او گفت: از مجموع ۲۱۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی ۱۴ کیلومتر از محدوده منطقه آزادچابهار تا تقاطع سه راهی کنارک (پتروشیمی و فولاد) بزرگراه و همچنین ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی شامل محور چابهار - نوبندیان بطول ۳۵ کیلومتر، چابهار- کنارک (سه راهی پلیس راه تا پارک) بطول ۳۰ کیلومتر، جاده ساحلی از. چابهار تا کمپ گردشگری منطقه آزاد (کوه‌های مینیاتوری) بطول ۳۵ کیلومتر است.

او گفت: ۱۰۵ کیلومتر راه فرعی شهرستان چابهار شامل فاز یک تقاطع پلان به تقاطع روستای کُچ بطول ۴۰ کیلومتر و فاز ۲ از تقاطع جادوزهی تا تقاطع بِلنگی بطول ۳۰ کیلومتر و محور پیر سهراب به پارگ بطول ۳۵ کیلومتر است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار  گفت:از مجموع ۴۹۵ کیلومتر راه موجود روستایی این شهرستان ۳۴۵ کیلومتر آسفالت است، با توجه به قدمت بالای ساخت راه‌های روستایی آسفالته ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به روکش فوری آسفالت دارد.

سلامی گفت: ۱۵۰ کیلومتر راه‌های چابهار شوسه و خاکی است که ۴۰ کیلومتر از این راه‌ها زیرسازی شده و آماده آسفالت است و ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز در دستور کار است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار کار اجرایی آن شروع خواهد شد.

او گفت: ۴۰ کیلومتر راه روستایی در بخش پلان چابهار که کار زیر سازی آن انجام شده و امسال آسفالت می‌شوند و پنج میلیارد تومان اعتبار در این خصوص مصوب شده و برای تکمیل و افتتاح ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا شاهد آسفالت ۹۵ درصد راه‌های حوزه این بخش باشیم.

 او  از تکمیل احداث، تعمیر و تعریض ۱۰ پل و ابنیه فنی با دهانه ۴ متر تا ۲۴ متری در حوزه بخش پلان و پیرسهراب و برخی روستا‌های پرجمعیت را خبر داد.

او گفت: پل روستای صفرزهی با ۶ دهانه چهار متری مجموعا بطول ۲۴ متر با اعتبار هفت میلیارد تومان اخیراً به بهره‌برداری رسیده که بخش پلان را به مرکز شهرستان چابهار و بخش پیرسهراب متصل می‌کند.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار  گفت: پل فتحعلی کلات پس از چندین سال پیگیری، عملیات اجرایی آن آغاز شده و پس از بهره‌برداری، تردد در زمان بارندگی را تسهیل می‌کند.

سلامی گفت: نبود پل در مسیر پیرسهراب به مرکز شهرستان‌های چابهار و کنارک و بخش پلان مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کرد و در زمان بارندگی تا چندین روز تردد به کندی صورت می‌گرفته و در برخی مواقع چند شبانه روز راه ارتباطی قطع شده است.

او گفت: در مسیر روستا‌های دج‌ها چندین رودخانه طول این محور مسیر ارتباطی پیرسهراب به پارگ را قطع می‌کرد که با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان نیز ۲ دستگاه پل ساخته می‌شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار خواستار احداث حداقل هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه از مبدا بندر چابهار بطرف ایرانشهر و بم و زاهدان- چابهار بطرف زرآباد و جاسک و همچنین ساخت بزرگراه چابهار بطرف مرز آبی پسابندر، مرز‌های خاکی ریمدان دشتیاری و پیشین راسک شد و گفت: ساخت آزادراه منجر به سهولت در تردد هزاران کامیون و رونق و توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا از بندر چابهار خواهد شد و این اقدام نقش مهمی در توسعه تجارت و رونق اقتصادی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.