گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور سفیران و دیپلمات‌های کشور‌های اروپایی و آسیایی به همراه مقامات یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و اکو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت منطقه برگزار شده است، در این همایش نمایندگانی از کشور‌های ایتالیا، ترکمنستان، ترکیه، عمان، پاکستان، عراق، افغانستان، پاکستان و نیجریه حضور دارند.

گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد از روز ۳۱ اردی‌بهشت ماه در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز برگزار ادامه دارد.

یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز این گردهمایی گفت: در این استان آمادگی داریم برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات درمانی، بهداشتی و آموزشی زمینه لازم برای کشور‌های علاقه‌مند را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از ظرفیت‌های علمی و درمانی زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها زمینه برای همکاری‌های فراوان با کشور‌ها و مردمان آن‌ها فراهم می‌شود، خراسان رضوی یکی از استان‌های بزرگ کشور ایران با حدود هفت میلیون نفر جمعیت است و سالانه ۳۰ میلیون نفر در طی سال به مرقد مطهر زیارت امام رضا (ع) در مشهد مرکز این استان مشرف می‌شوند.

او گفت: آمادگی داریم دانشجویانی از کشور‌های دیگر را در این استان پذیرش کنیم، علاوه بر این امکانات درمانی و ظرفیت خدمت رسانی به بیماران نیز در مشهد با کیفیت بالایی فراهم است ضمن این که ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی نیز در کنار این خدمات وجود دارد.

نظری گفت: بیشترین هتل‌ها و ظرفیت‌های اقامتی کشور در مشهد قرار دارد که زمینه ساز میزبانی مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این گردهمایی گفت: ارتباط میان کشور‌ها در حوزه علمی و فناوری از جمله نیاز‌های امروز کشورهاست.

دکتر محمدعلی کیانی گفت: کرونا به گسترش دیپلماسی میان کشور‌ها برای حل مسایل بسیار کمک کرد و نشان داد در مدیریت بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسن چه قدر کشور‌ها می‌توانند به هم کمک می‌کنند و این همان دیپلماسی علمی است.

او گفت: همکاری کشور‌ها برای غلبه بر این مشکل جهانی پیش آمده گویای ظرفیت همکاری‌های میان کشورهاست و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جایگاه علمی و ظرفیت‌های فراوان در حوزه پژوهشی در زمینه فعالیت‌های مشترک با سایر دانشگاه‌ها و کشور‌ها اقدامات خوبی انجام داده و همچنان آماده توسعه این همکاری ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار