رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۵۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در صنعت بورسیه شده اند.

نجفی در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید گفت: در حال حاضر فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تحقیق و پژوهش جزء اولویت‌های این دانشگاه است. هم اکنون زیرساخت‌های نرم افزاری بسیار مناسبی در بیشتر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است تا تحول در حوزه پژوهش و فناوری رخ دهد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بستر‌های مناسب برای فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان وجود دارند و همین امر باعث شده است تا نتایج تحقیقات علمی و کاربردی باشند.

وی با اشاره بر اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت باعث شده است تا دانشجویان بتوانند هم زمان با دوران تحصیل به اشتغال نیز بپردازند. دانشگاه در این میان نقش فراهم کننده امکانات و نظارت را بر عهده دارد. این همکاری بیشتر در رشته تخصصی و موضوعاتی است که کشور به آن‌ها نیاز دارد.

به گفته وی در حال حاضر صنعت در موضوعات خاص نیاز به نیروی متخصص دارد. این رشته‌ها از جمله رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی هستند.

او گفت: متاسفانه اقبال دانشجویان و توجه دانشجویان به رشته‌ها کم شده است. در نتیجه در آینده کشور دچار بحران آموزش و متخصص در این رشته‌ها و صنعت خواهیم شد. در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ دانشجوی متقاضی برای ورود به صنعت در واحد اصفهان وجود دارند که حدود ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها در صنعت فعال هستند.

به گفته وی ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع و کارخانه‌ها در کل کشور بسیار فعال و سازنده است و در چند سال اخیر صنعت از  اشتغال دانشجویان این دانشگاه بسیار استقبال می‌کند.

به عنوان مثال طرح پایش نیز در این راستا شکل گرفته است.

نجفی گفت: در گذشته صنعت موضوعات را انتخاب و به دانشگاه ارائه می‌داد؛ اما در حال حاضر صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مشترک و هم زمان موضوعات را احصا می‌کنند.

رویداد ملی عصر امید از شرکت‌های دانش بنیان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی نوپا حمایت می‌کند تا زنجیره اشتغال و آموزش و پژوهش در صنعت و فناوری دانش بنیان به خوبی شکل گیرد.

نجفی گفت: در واحد اصفهان با حمایت‌های ویژه دکتر طهرانچی، طرح‌های کلان دانش بنیان مانند دانش ملی بذر، مقابله با ریزگرد‌ها، بیابان زدایی، محیط زیست، کشاورزی، آنالیز مواد غذایی، حوزه آب و موضوعات فرهنگی انجام شده اند.

برچسب ها: دانشگاه آزاد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
در چند هفته گذشته، شاهد انتقادات و نقد و نظرهای بسیاری در این زمینه بوده‌ایم که برخی اعداد و ارقام اعلامی توسط مسئولان دانشگاه آزاد را به چالش کشیده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
عددسازی برای خبرسازی جهت شوی تبلیغاتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این 1500 نفر قبل از شروع به تحصیل در صنعت مشغول بکار بوده اند .
به گونه ای اعلام کرده است که گویا این 1500 نفر بیکار بوده و پس از آغاز تحصیل در صنعت بورسیه شده اند نه خیر اینطور نیست .
آخرین اخبار