مصلح:

شنا در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شنا کردن در رودخانه‌ها، مخازن سدها، کانال‌های آبی، آب بند‌ها و دیگر تاسیسات آبی استان ممنوع است.

آرش مصلح گفت: متاسفانه همه ساله حوادث ناگوار غرق شدن هموطنان در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی به دلیل بی توجهی به هشدارها و تابلوهای شنا ممنوع و نادیده گرفتن خطرات شنا در این مناطق، شنیده می شود که لازم است، این موضوع را جدی گرفته شود.

او می گوید: وجود دو سد کوثر و شاه قاسم، هزار و ۴۰۰ کیلومتر رودخانه‌های اصلی و همچنین کانال‌های آبیاری و دیگر تاسیسات آبی موجود در استان و از طرفی گردش‌پذیر بودن کهگیلویه و بویراحمد، بروز خطر غرق شدگی را بالا می‌برد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان باید در خصوص این موضوع، حساسیت بیشتری به خرج دهیم که البته شرکت آب منطقه ای بنابر وظیفه خود، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم هشدار دهنده، تهیه و پخش فیلم ها  و تیزرهای مرتبط با خطرات شنا در تاسیسات آبی، مصاحبه با صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و همچنین درج آگهی ممنوعیت شنا در روزنامه‌های محلی را انجام می دهد.

مصلح می گوید: به دلیل شرایط و وضعیت فنی تاسیسات آبی و همچنین وجود رسوبات در برخی منابع آبی و علاوه بر آن، اختلاف دما در لایه های آبی، تغییرات ناگهانی دبی آب و به طور کلی وجود خطراتی که حتی برای شناگران ماهر نیز، حادثه آفرین خواهد بود.

او گفت: لازم است تا شنا نکردن در این مناطق و تاسیسات آبی، جدی گرفته شود چون در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای برای افراد، بر اساس قانون، به دلیل بی توجهی آنها به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های صادر شده، هیچ گونه دیه یا جبران های مالی برای افراد حادثه دیده، تعلق نخواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.