گام دوم انقلاب و «سردار سلیمانی» مباحثی گره گشا در حوزه جوانان

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، بیانیه گام دوم انقلاب و الگو قرار دادن «سردار سلیمانی» را دو مبحث راهگشا و گره گشا در حوزه جوانان دانست.

میثم پاریزی در نشستی که به دعوت فرماندار شهربابک، با حضور معاونین وی، سرپرست اداره ورزش و جوانان و جامعه ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد، گفت: نگاه مدیران در راس ورزات ورزش و جوانان و مدیران استانی به سمت توسعه متوازن است.
او می‌گوید: در کنار سند آمایش و توسعه استان در حوزه عمرانی، به یک برش فرهنگی نیاز داریم و این برش فرهنگی باید بتواند حمایت از ورزش و ورزشکار را تامین کند.

پاریزی به هفته ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: باید دید چه اتفاقی در حوزه مسائل اجتماعی افتاده است که میل به ازدواج کم شده و آمار طلاق بالاست و چه کسی پاسخگوی آسیب‌هایی است که از دل کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه به وجود می‌آید و اینجاست که نقش سمن‌های ما در حوزه‌های تخصصی پررنگ می‌شود و باید این آسیب‌ها به حوزه جوانان شناسانده شود.  

او با اعلام اینکه امروز آمار جمعیت جوان استان یک فرصت است، می‌گوید: جمعیت استان حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند و این مسئله ما را نسبت به خیلی از کشور‌ها سرآمد می‌کند.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، جمعیت جوانی را فرصتی برای بروز فکر، نبوغ و خلاقیت دانست و گفت: می‌طلبد که سمن‌ها در این حوزه کار‌های کارشناسی شده‌ای را انجام دهند تا تفکراتشان منتج به مهارت آموزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

پاریزی با اشاره به طرح‌های ملیِ شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی، سامانه ملی امید زندگی و طرح ملی مشارکت‌های اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه شهربابک سبقه علمی قوی دارد، پس سمن‌های این شهرستان به دنبال ثبت طرح‌های ملی باشند؛ زیرا وزارتخانه برای طرح‌های ملی اعتبار می‌گذارد و پشتیبانی‌ها از آن‌ها استمرار دارد.  

او می‌گوید: باید دوره‌های تخصصی مشاوره و آموزش را در زمانی که بچه‌ها دانش آموز هستند داده شود که انتخاب‌ها در سنین مرتبط آگاهانه صورت گیرد.

پاریزی بیانیه گام دوم انقلاب و الگو قرار دادن سردار سلیمانی را دو مبحث راهگشا و گره گشا در حوزه جوانان دانست و گفت: امروز مکتب شهید سلیمانی می‌تواند عامل هویت بخش جوانان ما باشد و باید از قِبل مکتب شهید سلیمانی و مجموعه تفکرات و یژگی‌های شخصیتی این مرد بزرگ بهره‌مند شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در کمتر از سه سال، ۳۰۰ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه کرده ایم؛ اما نباید به این اکتفا کرد.

نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با جامعه ورزش و جوانان شهربابک

به گفته پاریزی، امروز با توجه به تنوعی که در رشته‌های ورزشی وجود دارد این امکان را می‌دهد که افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری از ظرفیت تسهیلات دولتی استفاده کنند.

غلامرضا نویدی فرماندار شهربابک نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوبی که شهرستان شهربابک دارد، جایگاه امروز ورزش باید ارتقا پیداکند و رتبه برتر استان باشد.

ناصر نعمت سرپرست اداره ورزش و جوانان شهربابک هم ضمن معرفی ظرفیت‌های شهرستان در بخش‌های ورزش و جوانان، گفت: شهربابک در رشته‌های مختلف ورزشی بانوان و آقایان و در رده‌های کشوری چند تیم لیگ برتری دارد که از جایگاه خوبی در لیگ‌های استانی و کشوری برخوردارند.

او با اشاره به ۹ سمن در بخش جوانان به جایگاه برتر این حوزه در استان اشاره کرد و خواستار حمایت حداکثری از موسسه‌های مردم نهاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار