بورل: ذخایر نظامی اروپا کاهش یافته است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پایان یافتن ذخایر تسلیحاتی اتحادیه به خاطر ارسال سلاح به اوکراین خبر داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه به ایجاد ارتش نظامی قوی و پیشرفته نیاز دارد که قادر به انجام فعالیت‌های مشترک باشد. او تاکید کرد کشور‌های اتحادیه اروپا باید خطرات امنیتی را در نظر بگیرند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بورل همچنین خواستار افزایش بودجه‌های نظامی برای تقویت توان دفاعی اتحادیه اروپا شده و با ارائه گزارشی مسئله افزایش هزینه‌های نظامی را مطرح کرد. در گزارش وی آمده است ذخایر نظامی اروپا به سبب ارسال محموله‌های نظامی به شرق این قاره، کاهش یافته است. به گفته او، کمبود بودجه‌های نظامی و محدودیت ذخایر باعث پایان یافتن سریع ذخایر نظامی شده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز حین سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شده است.

مسئله ارسال سلاح به اوکراین کشور‌های اتحادیه اروپا را دچار تنش‌های درونی کرده است. به گزارش دویچه وله، این مسئله در آلمان مردم را دچار دو دستگی کرده است. نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد ۴۵ درصد آلمانی‌ها طرفدار ارسال سلاح سنگین به اوکراین هستند در حالی که باقی آلمانی‌ها از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند. همین آمار کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به ماه گشذته نشان  می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
تو شیر خشک اطفال امریکایی رو تامین کن نمی خواد به فکر اروپا باشی. ذخیره شیرت خشک شده عرپستانت رو بدوش.
آخرین اخبار