بیات منش

سهم زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۷۰ هزار واحد است

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان در پروژه نهضت ملی مسکن ۷۰ هزار واحد است.

بیات منش با اشاره به احداث، ساماندهی و ایجاد زیر ساخت‌های خدمات شهری در مجموعه گردشگری گاوازنگ،گفت: خط حریم شمالی زنجان قبلا از وسط روستای گاوازنگ بوده است.

او می گوید: تغییراتی توسط سازمان همیاری شهرداری در خط حریم شهری زنجان در سال‌های گذشته با مرز بندی حد نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان بوجود آمده بود.

به گفته مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان مالکیت گاوازنگ با منابع طبیعی و مدیریت آن با سازمان همیاری شهرداری است.

بیات منش گفت: برای تأمین منابع مالی منطقه گردشگری گاوازنگ در راستای الحاق این روستا و منطقه گردشگری شمالی زنجان به حریم شهری اقدامات اساسی انجام گرفته که بزودی شهرداری وارد مرحله اجرای عملیات خواهد شد.

او گفت: با ورود دیوان محاسبات به تعیین حریم خطی زنجان در منطقه شمال اجرای طرح جامع حریم شهری زنجان در حال انجام است و حریم شمالی شهر زنجان بعد از قله سنبله در شمال گاوازنگ تعریف شده و در حال حاضر نیز این طرح روی ریل درست در حرکت است و طبق طرح‌ها و مصوبات لازم اجرا می‌شود.

به گفته  مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان برای ایجاد زیر ساخت‌ها و خدمات شهری در منطقه گردشگری گاوازنگ بزودی شهرداری وارد اجرای عملیات خدمات شهری این طرح و ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.

بیات منش گفت: در سال‌های اخیر به جز اجرای طرح مسکن اقدام ملی زیتون چیزی به محدوده شهری زنجان اضافه نشده است.

او در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان نیز گفت: تعداد مسکن‌های ابلاغ شده طبق قانون مصوب ۸۶ طرح اقدام مسکن در حدود ۴۰۰ هزار واحد بود و از آنجائیکه در استان زنجان متقاضی مسکن زیاد بود برای ۱۶ هزار نفر زمین تأمین کردیم که این اقدام با استقرار دولت سیزدهم و قانون جهش تولید مسکن مقارن شد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان گفت: سهم ابلاغی زنجان برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن ۷۰ هزار واحد در چهار سال است.

بیات منش گفت: ۲۰ هزار واحد از تعداد فوق سهم بخش روستایی است و به همین منظور سالانه ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن از طریق تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می گیرد، ساخته خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، ۱۲ هزار واحد مسکونی از سهم ۷۰ هزار واحدی نیز سالانه ۳ هزار واحد برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده اختصاص داده شده است.

او می گوید: ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که تاکنون برای ۱۷ هزار واحد تأمین زمین اتفاق افتاده است.

بیات منش گفت: برای ۱۵ هزار واحد مسکونی ثبت نام انجام شده و برای هزارو  ۲۰۰ واحد نیز تفاهم نامه‌ای با نیرو‌های مسلح و آموزش و پرورش منعقد شده است.

او می گوید: در مجموع ۹۷ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۰ هزار نفر از این ۵۷ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای ۱۶ هزار واحد زمین تأمین شده است.
بیات منش می گوید: شهر قیدار موقوفه است و از اینرو تأمین زمین برای ساخت مسکن در این شهر نیازمند اتخاذ راهکارهای  جدید است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در تلاشیم تا با ساخت به موقع این پروژه‌ها و عرضه کافی مسکن در شهر شاهد آرامش بازار مسکن در استان باشیم.

به گفته او زمین‌های پروژه‌های مسکن ملی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تنها درصورتی که متقاضی تمایل به خرید زمین داشته باشد هزینه آن را پرداخت می‌کند در غیر اینصورت اجاره ۹۹ ساله منعقد شده و متقاضی تنها هزینه ساخت را پرداخت خواهد کرد.

بیات منش می گوید: در طراحی‌های جدید سعی کرده ایم که با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان یک واحدمسکونی را تکمیل کنیم و وامی که دولت در اختیار متقاضی قرار می دهد ۳۵۰ میلیون تومان است.

او گفت: تلاش می‌شود که میزان آورده دولت در طرح ملی مسکن ۷۰ درصد و آورده مردم نیز ۳۰ درصد باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان با همکاری بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.