مدیر کل آموزش و پرورش زنجان گفت:شمار مدارس ۲ نوبته زنجان در سال تحصیلی آینده افزایش می‌یابد.

اسماعیلی گفت : مهرماه امسال ۴۹۳ کلاس درس جدید در استان زنجان نیاز است؛ در حالی که با اجرای پروژه‌های عمرانی، در نهایت ۲۶ کلاس درس جدید برای امسال آماده تحویل می‌شود. 

او می گوید: برای سال تحصیلی جدید مجبور هستیم تعداد قابل توجهی از مدارس در ناحیه یک و ۲ زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره را ۲ نوبتی اداره کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مدارس در مناطق مختلف این استان تک نوبت هستند، ولی از مهر امسال تعداد این مدارس کمتر خواهد شد.

اسماعیلی گفت: با وجود تفاهم نامه سه جانبه بین آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی استان برای احداث ۶۳ مدرسه در زنجان طی مدت سه سال، در زمان حاضر با وجود گذشت ۲ سال از این تفاهم نامه، اتفاق خاص و قابل توجهی در احداث مدارس جدید در استان نیفتاده است.

وی یکی از دلایل کمبود مدارس به ویژه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان عدم تبعیت انبوه سازان از ماده ۱۸ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: بر اساس این قانون، انبوه سازان به ازای احداث هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید فضای آموزشی لازم را برای آن‌ها تامین می‌کردند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این استان زنجان مشغول تحصیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.