حجت الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش خانواده باید در مدارس تقویت شود، گفت: باید از اساتید برجسته و معلمان برای آموزش برخی از مسائل آموزشی و تربیتی خانواده‌ها بهره گرفته شود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان اظهار داشت: مدرسه شامل سه رکن فرهنگیان، خانواده و دانش آموز است و ما باید تلاش کنیم این سه رکن در زمینه‌های تربیتی و آموزشی با هم ارتباط متقابل داشته باشند.

او با بیان اینکه امروزه در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس بسیاری از مسائل و مشکلات مطرح نمی‌شود گفت: تقویت جایگاه آموزش خانواده در مدارس امری ضروری است و در این زمینه، حوزه باید کمک کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید برای آموزش خانواده‌ها از ظرفیت معلمان و اساتید برجسته بهره گرفته شود، گفت: خانواده‌ها باید با بسیاری از مهارت‌ها و مسائل تربیتی آشنا شوند و این مهم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آموزش و پرورش باید با جدیت آن را پیگیری کند.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه به همکاری بین حوزه‌های علیمه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این همکاری آموزش و پرورش نیاز به حوزه دارد که بتواند به بخشی از فن حوزه مثل مسائل فرهنگی ورود پیدا کند.

او گفت: حوزه‌های علمیه هم نیاز دارند که اجتماعی شده و وارد اجتماع شوند و بی شک وقتی وارد مدارس و فضا‌های آموزشی می‌شوند با دید بازتر مسائل و معضلات موجود را می‌بینند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند چهار چیز شامل علم، ادب، عفت و پاکدامنی و امانتداری، آدم را شاخص می‌کند، گفت: همه ما باید علاوه بر اینکه خودمان به این صفات آراسته باشیم باید به جوانان و نوجوانان نیز منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.