سورنا ستاری در نخستین بازدیدش در رشت، از شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران در شهر صنعتی بازدید کرد.

معاون فناوری و علمی رییس جمهور صبح امروز به رشت آمد و در نخستین بازدیدش به شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران در شهر صنعتی رشت رفت و از این شرکت بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۳۵ سال سابقه فعالیت، حدود هزار نفر در آن مشغول به کارند.

این شرکت، روزانه ۲۰ هزار قطعه انواع کمک فنر و هزار و ۲۵۰ قطعه جعبه فرمان خودرو و سالانه شش میلیون قطعه انواع کمک فنر و قطعه جعبه فرمان تولید می‌کند.

این شرکت دانش بنیان در زمینه صادرات هم فعال است.

با اجرای طرح توسعه، توان افزایش تولید دو برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۵۰۰ نفر را بطور مستقیم دارد و در حال راه اندازی کارخانه کمک فنر در ترکیه نیز است.

وی همچنین به شرکت دانش بنیان پایا کلاچ رفت و از این شرکت هم بازدیدکرد.

در شرکت دانش بنیان (پایا کلاچ) هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۲۵ سال سابقه فعالیت، حدود ۳۲۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.

این شرکت، تنها تولید کننده قطعه فنرخورشیدی کلاچ خودرو در کشور و دارای گواهینامه‌های مدیریت کیفیت IATF و گرید A ساپکو و زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام است.

شرکت دانش بنیان پایا کلاچ، روزانه حدود ده هزار کیت کلاچ تولید و سالانه ظرفیت ۳ میلیون کیت کلاچ را دارد.

این شرکت دانش بنیان امکان ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۰ نفر علاوه بر ۳۲۰ نفر موجود در سال ۱۴۰۱ دارا است.

سورنا ستاری همچنین از شرکت زیست فرآورد پارس هم بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس، با مساحت کل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیونی بخش خصوصی و ۱۸ سال سابقه فعالیت، حدود ۱۱ پرسنل مستقیم دارد.

این شرکت، تولید کننده کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی است.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس، هم اکنون روزانه ۱۵۰ کیت و سالیانه حدود۶۰ هزار کیت آزمایشگاهی تولید می‌کند.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس، طرح توسعه توان افزایش تولید ۱۰ برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۲۸ نفر بطور مستقیم را دارد.

این ۳ شرکت به عنوان شرکت‌های دانش بنیان با ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور انتخاب شده اند که تحت پوشش پارک علم و فناوری گیلان هستند و واحد‌های تحقیق و توسعه آن‌ها هم در همین پارک مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.