مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: مجازات جرایم تخلفاتی نظیر گران فروشی پنج برابر رشد پیدا کرده است.

 حسن پور گفت: مجازات جرایم تخلفاتی نظیر گران فروشی، احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت نسبت به قبل، پنج برابر رشد پیدا کرده است.

پس از اجرای طرح اصلاح و مردمی سازی یارانه ها، ۹ واحد صنفی در استان که در حوزه کالا‌های اساسی و پرمصرف تکرار تخلف داشتند پلمب و پلاکارد تخلف بر سردرآن‌ها نصب شد.

 براساس اختیارات جدید و وِیژه‌ای که به تعزیرات داده شده، امکان نصب پلاکارد بر سردر واحد‌های متخلف که ظن قوی نسبت به تخلف آن‌ها هست، قبل از صدور حکم وجود دارد.

مجازات جرایم تخلفاتی نظیر گران فروشی، احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت نسبت به قبل پنج برابر رشد پیدا کرده که نقش مهمی در کاهش تخلفات صنفی به همراه خواهد داشت.

 براساس اختیارات جدید همچنین واحد‌هایی که از اجرای حکم تعزیرات و پرداخت جرایم استنکاف کرده و سرباز بزنند، پلمب می‌شوند.

 از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و ۴۳۰ فقره تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی قزوین رسیدگی شده که حدود هزار و ۲۰۰ پرونده از آن به بخش کالا و خدمات اختصاص داشته و ۱۱۰ فقره از تخلفات حوزه آرد و نان و نانوایی‌ها بوده است.

 پس از اصلاح و مردمی سازی یارانه ها، گشت‌های مشترک تعزیرات با دستگاه‌های نظارتی از سطح بازار افزایش یافته و در ساعات مختلف روز حتی به اقتضا در ساعات شب نیز انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار