معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت:طرح گازرسانی به نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان و خط انتقال گازبه روستاهای زنجان وماهنشان به بهره‌برداری رسید.

شعاعی گفت: برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان، هدف‌گذاری امسال استان زنجان تحویل ۳۵۰ مگاوات برق به شبکه برق کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان هم گفت: با هدف افزایش دامنه پایداری و استمرار تأمین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان، پروژه احداث خط لوله۲۰ اینچ ارتباطی از خط لوله ۴۸ اینچ دوم آذربایجان و انشعاب خط ۱۲ اینچ انتقال تا این نیروگاه، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

سلیمانی نژاد می گوید: مهندسین و پیمانکاران اجرایی این شرکت با صرف تمام توان خود از تاریخ ششم فروردین‌ماه نسبت به تکمیل پروژه احداث خط لوله ۲۰ اینچ ارتباطی از کیلومتر ۲۳۸ خط لوله ۴۸ اینچ دوم آذربایجان با فشار عملیاتی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع و انشعاب خط ۱۲ اینچ انتقال تا نیروگاه آریان زنجان اقدام کردند.

او گفت: برای به بهره‌برداری رساندن این طرح، خط ۲۰ اینچ به طول ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر و خط اختصاصی ۱۲ اینچ به طول هزار و ۱۳۴ متر و خط ۱۰ اینچ به متراژ ۱۶۹ متر به طور کامل اجرا شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در این پروژه سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های لانچر، رسیور و ایستگاه CGS احداث شده و اقدامات زیرساختی انجام گرفته، گامی موثر در راستای تولید پایدار و جلوگیری از تکرار خاموشی‌های برق در تابستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان می گوید: تأمین گاز نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان به عنوان یکی از پروژه‌های ملّی مورد تأکید در کشور است که نقش مهمی در کاهش تکرار خاموشی‌های برق خواهد داشت.

او گفت: با بهره‌برداری از این طرح شاهد تأمین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان به میزان ۹۰ هزار متر مکعب در ساعت که معادل ۲ هزار و ۱۶۰ متر مکعب گاز در روز با فشار ۴۰۰ تا یک هزار پوند بر اینچ مربع است، خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.