رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت گفت: وضعیت هوای تهران صبح در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و حالا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

شاهسونی گفت: سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده گرد و غبار در تهران تشدید می‌شود.

به گفته وی وزارت بهداشت با توجه به وضعیت هوا و پیش بینی هواشناسی درخواست کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی زودتر را ارائه داده است.

او گفت: بر اساس آیین نامه حداقل یک تا دو ساعت ادارات باید زودتر تعطیل شوند تا اثرات آلودگی هوا بر سلامت مردم کاهش پیدا کند. توصیه ما به سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران زمینه‌ای، بیماران قلبی و تنفسی این است که از تردد در فضای آزاد پرهیز کنند.

به گفته وی سایر افراد هم تا حد ممکن از رفت و آمد و فعالیت بدنی در فضای باز پرهیز کنند و در صورت لزوم هنگام تردد در فضای آزاد از ماسک استفاده کنند.

او گفت: مردم در روز‌های آلوده مایعات بیشتری بنوشند، در منزل بمانند و پنجره‌ها را ببندند تا مواجهه افراد با ریزگرد‌ها کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بهداشت
۱۲:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
ساعت کاری مفید در مراکز خدمات جامع سلامت که بعنوان محیطی حساب میشود غیر از ستاد از ساعت8 صبح تا13 بعداظهر می باشد چون مراجعین بهداشت خانمها هستن که در ساعت ناهار فرزندان خود به بهداشت مراجعه نمی کنند عملا از ساعت 13 به بعد اتلاف انرزی و وقت خود کارمندان زن بهداشت میشود با کاهش ساعت کاری به13 بعداظهر از اتلاف انرزی و وقت کارمندان زن بهداشت جلوگیری کرده و کارمندان خانم بهداشت وقت بیشتری با فرزندان خود سپری می کنند به وزارت نیرو هم کمک میشود و از ترافیک نیز کمتر میشود