مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت ۱۷ پایگاه ثابت مواصلاتی هلال احمر استان خبرداد.

امیر جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استان پشتیبان اورژانس است، گفت: ۱۷ پایگاه ثابت جاده‌ای در استان فعال است و ۳پایگاه دیگر نیز در دست احداث است.

او با اشاره به تجهیزات و امکانات هلال احمر استان گفت: هلال احمر آذربایجان غربی بالگرد اختصاصی ندارد و از بالگرد مشترکی با آذربایجان شرقی استفاده می‌شود.

جعفرزاده امی گوید: امکانات در انبار‌ها به اندازه کفایت دپو شده است و ساماندهی انبار‌ها از اواخر سال گذشته انجام شده تا امکانات بین شعب به صورت عادلانه توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، با اشاره آموزش کمک‌های اولیه و همگانی گفت: این آموزش‌ها بدلیل کرونا به صورت مجازی در استان ارائه شد و ادامه دارد.

او به تشکیل خانه هلال و اجرای آموزش‌ها در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ خانه هلال در استان شناسایی و فعال شده و آموزش‌ها به صورت دوره‌ای را برگزار می‌کنند.

جعفرزاده می گوید: ۲۴۱ نفر به عنوان کادر ثابت هلال احمر فعال هستند و با احتساب نیرو‌های ۲ داروخانه و ۳ درمانگاه، ۳۲۰ نفر در بخش‌های ستادی، امدادی و درمانی هلال احمر استان فعال هستند.

او با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات، پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شود و پروژه جدیدی برای ساخت در نظر نداریم، گفت: علت طولانی شدن تکمیل پایگاه‌های نیمه تمام جاده‌ای مشکلات اعتباری است که با تخصیص بودجه، پایگاه‌های کمربندی سلماس، شوط و میاندوآب تکمیل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.