آمار سزارین مادران باردار در استان مرکزی نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است.

سهرابی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در مورد فعالیت‌های این سازمان در استان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در خصوص سیاست‌های جمعیتی و ترویج فرزند آوری سال ۱۴۰۰ آمار‌های سزارین مادران نسبت به سال ۱۳۹۹ میزان ۳ درصد کاهش پیدا کرده است؛ در بیمارستان‌های اراک و ساوه تخت‌های بیمارستانی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان NICU افزایش یافته و در شهرستان شازند در دستور کار قرار دارد.

کمبود پزشک سونوگرافی و کمبود برخی دارو‌ها در مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی از مشکلات حوزه درمان است.

در مورد برخی دارو‌ها در سطح کشور کمبود وجود دارد، اما سیاست تامین اجتماعی این است که دارو‌های خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود و دارو‌هایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد در داروخانه‌ها عرضه نشود

سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش درمان تامین اجتماعی استان هزینه شده و بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه تامین اجتماعی استان مرکزی یعنی بیش از ۵۰ درصد بودجه در درمان غیرمستقیم هزینه شده و مابقی در مراکز ملکی استان در سه بیمارستان با برخورداری از ۳۳۳ تخت بستری و ۹ درمانگاه هزینه می‌شود.

در سال‌جاری برای بازگرداندن بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی به شرایط قبل از کرونا هدفگذاری انجام شده است و افق استانی این است که مراکز درمانی به قبل از شرایط کرونایی برگردد تا خدمات متنوع درمانی به مراجعین ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تو بیمارستان زنان و زایمان طالقانی که همه مریض ها خانوم هستن سونوگرافی داخلی رو هم مردها انجام میدن . مملکت اسلامی نبود لااقل یه توجیهی داشتیم !!