بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سمنان

همایش بزرگداشت حماسه آزاد سازی خرمشهردر مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

 ادای احترام به چهار شهید گمنام تازه تفحص شده، اجرای حرکات رزمی برای نمایش آمادگی نیرو‌های مسلح، افتتاح نخستین گالری موزه دفاع مقدس استان سمنان و تجلیل از جهادگران، پیشکسوتان و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این همایش با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه نوعی نقشه راه انقلاب اسلامی و مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

امیر پوردستان می گوید: نسل جوان امروز با موفقیت‌های چشمگیر در عرصه‌های گوناگون نشان دادند حتی از جوانان سال‌های نخست انقلاب کوشاتر و پیشران انقلاب هستند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: ملت عزیز و شریف ایران بدانند سربازان در پادگان‌ها تمامی حرکت‌ها را رصد می‌کند و متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم و حتی آفندی را ایجاد کرده اند.

امیر پوردستان می گوید: امروز ما در خصوص تجهیزات هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و تجهیزات دفاع هوایی و فضایی توسط جوان‌های ما در حال تولید است و توطئه‌های دشمنان هیچ خللی در اراده و اقتدار ما نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان  گفت: با حضور، هماهنگی و هم افزایی نیرو‌های انقلابی و حضور جوانان، در تمامی خرمشهر‌های پیش رو موفق و پیروز خواهیم بود.

آقای هاشمی استاندار سمنان گفت: معنویت حاکم بر جبهه‌های جنگ، نعمت رهبری، ولایت و ولایتمداری رزمندگان و وحدت بین نیرو‌های مسلح، سه عامل موفقیت ما در بحث آزاسازی خرمشهر بود.

پنچ گروهان از استان سمنان، شامل تیپ تکاور ذولفقار ارتش و گردان جهادسازندگی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند.
۸۵ تن از ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی استان سمنان در عملیات بیت‌المقدس و در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند.
۱۷۰ نفر از رزمندگان استان سمنان نیز در این عملیات جانباز و مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.