پرتاب موشک جدید کره شمالی به سمت دریای ژاپن

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب موشک بالستیک جدید همسایه شمالی خبر داد. از این پرتاب که هفدهمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ به شمار می‌رود، جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

به گزارش یونهاپ، این آزمایش موشکی یک روز پس از یایان تور آسیایی رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌شود. «جو بایدن» هنگام عزیمت از سئول به سمت توکیو در جمع خبرنگاران به آزمایش موشکی هسته‌ای کره شمالی پرداخته و گفته بود که نگران آزمایش موشکی هسته‌ای که پس از ۵ سال اتفاق می‌افتد، نیست.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی به اطلاع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رسید. ارتش آمریکا هم تاکید کرد در حال ارزیابی شلیک چند فروند موشک بالستیک از طرف کره شمالی است و با متحدان و شرکای واشنگتن در این باره رایزنی می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، شورای امنیت ملی کره جنوبی اقدام کره شمالی در شلیک موشک را قویا محکوم کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد این کشور و آمریکا در پاسخ به آزمایش موشک کره شمالی، مانور‌های ترکیبی از جمله آزمایش موشکی زمین به زمین انجام دادند.‌

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: پارک جین، وزیر امور خارجه این کشور و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی توافق کردند در باره قطعنامه جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

پیشتر کره شمالی ۳ موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرده بود. پرتاب این موشک، هفدهمین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از اول سال جاری میلادی تاکنون بوده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته متعهد شد که پس از بن بست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا، تصمیم دارد زرادخانه هسته‌ای این کشور را گسترش دهد. کارشناسان می‌گویند سرعت بالای کره شمالی در آزمایش تسلیحات در سال جاری نشان دهنده هدف دوگانه این کشور برای پیشبرد برنامه‌های موشکی خود و اعمال فشار بر واشنگتن است.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای در مرکز آزمایشی دورافتاده‌ای در شمال شرق سرزمین‌های خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فقط کره شمالی زبون آمریکا رو کشورهایی که ادعا میکنن ابر قدرتن رو میفهمه
آخرین اخبار