آزادسازی خرمشهر؛ نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس

فرماندار خاش گفت: آزادسازی خرمشهر؛ نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس و نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی است.

 صاحب گل صالحی در مراسم محوری سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهادت شهید پاسدار حسن صیاد خدایی به دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی، گفت: یادگاران ارزشمند دفاع مقدس همچنان یادآور دلیر مرد‌های آن دوران خدایی و دفاع الهی از مرز‌های شرف، انسانیت، دین اسلام و ایران عزیز هستند.

او با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر این که فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش هاست، گفت: سوم خرداد ماه برای ما روزی بسیار مهم، خاطره انگیز و افتخار آفرین است.

به گفته صالحی، خرمشهر هم یادآور تلخ‌ترین روز تاریخ دفاع مقدس و هم یادآور شیرین‌ترین ساعات و روز در هشت سال پرافتخار دفاع مقدس است، پیروزی بر دشمن تا دندان مسلح که از سوی همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها پشتیبانی می‌شد، توسط ملتی که تنها تکیه گاهشان خداوند بود، افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

او با اشاره به رمز پیروزی ملت ایران در سوم خرداد ۶۱ گفت: آن روز‌ها هدف همه مردم ایستادگی در برابر دشمن و آزادسازی سرزمین و وطن بود، همه هم رای، همدل و هم فکر بودند، این اولین شرط برای ساختن پیروزی ملی است.

صالحی گفت: هر روز که میخواهیم پیروزی بزرگ بیافرینیم باید در کنار هم قرار بگیریم، باید همفکر و هم هدف شویم تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم، ما با آزادسازی خرمشهر به دنیا اعلام کردیم نه یک وجب از خاک دیگران را می‌خواهیم تصرف کنیم و نه خود اجازه دادیم که یک کف دست از خاک سرزمین ما در تصرف متجاوزان باقی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار