سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افتتاح و بهره برداری ۷ طرح پرورش ماهی در امسال خبر داد.

جعفر کاویانی گفت:طرح‌های قابل بهره برداری استان همدان شناسایی شده که ۷ طرح با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۲۲ نفر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اقدامات دیگر امسال پیگیری ایجاد واحد شهرک ماهیان زینتی استان همدان است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به حوزه شیلات استان همدان خبر داد.

اوگفت: با باز شدن سایت در چند روز آینده پرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود وهمه تولیدکنندگان و بهره‌برداران این حوزه از این محل می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

اوآموزش پرورش دهندگان ماهی در استان همدان را ۱۵۰ نفر روز اعلام کرد.

کاویانی گفت: در سه ماه گذشته ۶ واحد از واحد‌های پرورش ماهی تعطیل و راکد سطح استان همدان با ظرفیت ۱۲۰ تن دوباره راه اندازی و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند و به پرورش ماهی قزل آلا خود ادامه می‌دهند.

او گفت: همچنین۶ واحد پرورش ماهی در استان همدان برای دریافت تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۳۵ نفر به بانک معرفی شده‌اند.

اوگفت: ایجاد کلینیک دامپزشکی آبزیان در استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های امسال در دست پیگیری بوده که این کلینیک‌ها می‌توانند در صادرات ماهی و نیز ناظر فنی کمک بزرگی کند.

او گفت: نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان همدان است که با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی باید این مشکلات تولیدکنندگان واحد‌ها با سرمایه در گردش برطرف شود.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان ناظر فنی و ناظر بهداشتی را یکی دیگر از مشکلات واحد‌های پرورش ماهی استان دانست وگفت: با توجه به بالا بودن حقوق کارشناس ناظر و سنگین بودن این مبلغ برای هر یک از واحد‌ها، با دامپزشکی و نظام‌پزشکی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار