وزارت دفاع طالبان:

طالبان و ازبکستان مشکلات مرزی دو کشور را بررسی کردند

مقامات مرزی دو کشور افغانستان و ازبکستان در بندر حیرتان با هم دیدار و گفتگو کردند.

وزارت دفاع طالبان می‌گوید: به‌منظور جلوگیری از سوءتفاهم‌ها و مشکلات مرزی بین افغانستان و ازبکستان، مقامات مرزی دو کشور در بندر حیرتان با هم دیدار و بر حفظ خویشتن‌داری و هماهنگی بیشتر تأکید کردند.

وزارت دفاع طالبان ظهر امروز چهارشنبه، ۴ جوزا (خرداد) در رشته توئیتی گفته است که به‌منظور جلوگیری از سوءتفاهم‌ها و مشکلات مرزی بین افغانستان و ازبکستان، هیئت‌های متشکل از رهبری نیروهای مرزی دو کشور در بندر حیرتان باهم دیدار نمودند.

مولوی غوث‌الدین، رهبر قوماندان لوای ۶ سرحدی/ مرزی در رأس هیئت سرحدی افغانستان و از ازبکستان دگروال خال نظروف، قوماندان سرحد جنوب و بردیوف ابرار، کمیسار ولایت ترمز در بندر حیرتان باهم دیدار و گفتگو کردند.

بر بنیاد توئیت وزارت دفاع طالبان؛ هر دو طرف بر حفظ خویشتن‌داری و هماهنگی بیشتر در صورت بروز سوءتفاهمات و مشکلات مرزی در سرحد بین دو کشور تأکید نمودند.

این در حالی است که مدتی قبل بعضی از رسانه‌ها از درگیری مرزی بین نیروهای مرزی طالبان با ازبکستان خبر داده بودند که از سوی دولت ازبکستان تکذیب شد.

افغانستان با ازبکستان ۱۳۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و بندر حیرتان یکی از بنادر مهم تجارتی افغانستان در نقطه مرزی با ازبکستان از اهمیت ویژه برخوردار می‌باشد.

برچسب ها: طالبان ، ازبکستان ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.