استاندار اصفهان:

برگزاری سالگرد ارتحال امام(ره) یک ضرورت و نیاز است

استاندار اصفهان گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تنها یک تکلیف نیست بلکه یک ضرورت و نیاز است.

سید رضا مرتضوی امروز در نشست ستاد برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: مناسبت‌های نهادینه شده در تقویم همچون ایام انقلاب، دهه فجر، سوم خرداد، مولفه‌های هویتی انقلاب هستند که باید یک بار دیگر بازخوانی شود.

اگر ما به واسطه تلاش دشمنان از مسیر خود منحرف شویم، اینگونه مراسم موجب می‌شود که به اصل خویش برگردیم و امروز بیش از گذشته در معرض این تهدید هستیم، زیرا دشمن با شناخت کامل متوجه فاصله بین نسل‌ها شده است و همین نیاز ما را به گرامیداشت مناسبت‌ها دو چندان می‌کند.

به گفته او دشمن امروز مولفه‌های قدرت ما راشناخته و می‌داند امنیت سرآمد نیاز زندگی بشر است و داشته‌های معرفتی و مکتبی یک تهدید برای آنهاست، لذا باید متناسب با تهدید دشمن برنامه ریزی انجام شود.

فرمانداران شهرستان‌ها و ستاد‌های برگزاری برنامه‌های سالگرد ارتحال امام (ره) در استان اصفهان همگی تلاش و پشتیبانی خود را اعلام کنند، اما انتظار داریم کمیته رسانه و صدا و سیما علاوه بر پیشتیبانی و تکرار برنامه‌های بازپخشی، خلاقیت‌هایی هم داشته باشد.

مرتضوی می‌گوید انتظار داریم امسال برنامه‌های شاخص فرهنگی تهیه شود و برای مساجد شاخص شهر برنامه ریزی شود.

استاندار اصفهان گفت:همچنین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از علما و ائمه جمعه بخواهد توجه ویژه‌ای نسبت به مراسم ارتحال امام (ره) داشته باشند.

در این ادامه این نشست فرمانده دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران از برگزاری دوی امدادی دانشجویان افسری این دانشگاه به سمت مرقد امام راحل (ره) خبر داد و گفت: هزاران تن از دانشجویان دانشکده امیر المومنین در اصفهان این برنامه را برگزار می‌کنند.

سردار مهدی سرور می‌گوید: این برنامه شامل بازدید از خانواده شهدا و علما، ۱۴ میلیون ختم صلوات، ختم ۱۱۴ دوره قرآن به همراه غبار روبی مزار شهدا خواهد بود.

به گفته او این دوی میدانی در مسیر ۶۰۰ کیلومتری در ۱۸۰ بازه زمانی اجرا خواهد شد و در طول مسیر۱۲ اکیپ حرکت خواهند کرد و ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه خودروی سواری برای امداد رسانی و تجدید قوا برای پیاده روی مسیر پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار