مقام روس: با وجود تحریم بی‌سابقه علیه روسیه و ایران، درحال ارتقای همکاری هستیم

الکساندر نواک در نشستی تجاری در تهران اعلام کرد با وجود اینکه علیه روسیه و ایران فشار بی‌سابقه‌ای وجود دارد دو کشور درحال ارتقای همکاری هستند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در نشستی با نمایندگان تجاری ایران از تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین مسکو و تهران خبر داد و اعلام کرد با وجود تحریم و فشار‌های بی سابقه علیه روسیه و ایران، دو کشور در حال ارتقا همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، لجستیکی و بانکی هستند.

به گزارش اینترفاکس، الکساندر نواک در این خصوص گفت: «اکنون شرایط ویژه‌ای برای کشور‌ها در حال شکل گیری است که همکاری‌ها را به میزان قابل توجهی گسترش داده. امروز شاهد تعداد قابل توجهی از بازار‌های خالی هستیم که می‌توان آن‌ها را از جمله با محصولات ایرانی پر کرد. روسیه مسیری را در جهت رفع محدودیت‌ها در واردات ایجاد کرده است و در این راستا ایجاد تجارت با ارز‌های ملی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.»

طبق گفته معاون نخست وزیر روسیه، تجارت بین ایران و روسیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته و گردش تجاری بین دو کشور با جهش ۸۱ درصدی تقریباً ۴ به میلیارد دلار رسیده است.

این مقام روس همچنین اظهار داشت که روسیه علاقه‌مند به ایجاد کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب است و اجرای موفقیت آمیز آن به توسعه تجارت با حوضه خزر و خلیج فارس قوت خواهد بخشید. همچنین مسکو آماده است تا اجرای پروژه‌های آغاز شده را ادامه داده و پروژه‌های جدید را راه اندازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
الان با ما همدرد شده
آخرین اخبار