امسال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال در بخش آبخیزداری استان اردبیل هزینه می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتیار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این استان هزینه می‌شود.

محمود قلیزاده گفت: با توجه ویژه به بخش آبخیزداری استان در سال‌های اخیر و اجرای پروژه‌های آبخیزداری تحول بزرگی در کنترل سیل ، جمع آوری رسوب و افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می گوید: هم‌اکنون۸۳ بند آبخیزداری در این استان در دست اجرا است که برای اجرای این بندها اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال مصوب و ابلاغ شده است.

به گفته او، عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح ۱۷۸ هزار و ۴۰۵ هکتار معادل ۴۳ درصد از مساحت استان به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده و ۸۵۵ مورد بندهای سنگی و ملاتی و گاوخونی هم تا به حال در استان اجرا شده است.

قلی‌زاده گفت: پارسال هم مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در ثمرین در سطح چهار هزار و ۶۱۴ هکتار ، در نیر ۶ هزار و ۴۹۵ هکتار، کوثر ۹ هزار و ۵۹۰ هکتار، خلخال ۲ هزار و ۸۰ هکتار و اصلاندوز هم ۲ هزار و ۶۳۶ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به حوضه‌های آبریز آبخیر ارس، بالهارود و سفیدرود گفت: پارسال برای حوضه ارس با حجم مصوب ۲۶ هزار و ۴۶۵ مترمکعب  و ۱۳ هزار و ۳۸ هکتار سطح پوشش ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، برای حوضه بالهارود با حجم مصوب ۱۷ هزار و ۱۱۷ مترمکعب و سطح پوشش ۶ هزار و ۸۵ هکتار، ۴۶۶ هزار و  ۶۹۶ میلیون ریال اعتبار و برای حوضه سفیدرود هم در ۶ هزار و ۴۱۲ مترمکعب با حجم پوشش ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار به میزان ۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

 مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان اردبیل همچنین از اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری مصوب سفر رئیس‌جمهوری به اردبیل خبر داد و گفت: از این رقم تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.