سیدجواد ساداتی نژاد گفت: تهران بالاترین مصرف مواد غذایی را دارد که باید حمایت ویژه از تولید موادی نظیر گوشت مرغ داشته باشیم.

وزیر جهادکشاورزی در جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: تهران بالاترین مصرف مواد غذایی دارد که باید حمایت ویژه از تولید موادی نظیر گوشت مرغ داشته باشیم. 

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید گوشت پرواری در استان تهران وجود دارد که سالانه ۳۷ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند و کمبود گوشت قرمز مورد نیاز شهروندان این استان از استان های همجوار تامین می‌شود.

میزان نیاز روزانه استان تهران به گوشت مرغ یک هزار و ٢٠٠ تا یک هزار و ۴۰۰ تن است که روزانه ۴۰ تن آن در استان تولید می شود.

مصرف بالای مواد غذایی در تهران در حالیست که بر اساس آخرین آمار معاونت برنامه‌ریزی سازمان پسماند «در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به طور میانگین روزانه پنج هزار و ۳۱۷ تن پسماند تر در تهران جمع شده است.»

به گفته امیر جعفری رییس این معاونت میزان زباله‌های جمع‌آوری شده در سال قبل روزی ۳۰۰ تن و در سال قبل‌تر روزانه فراتر از ۴۰۰ تن بیشتر بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۰:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام چون بیشترین درآمد ها در تهران است و بیشترین اشراف در آنجا ساکنند و جایگاه مدیران نظام است و بیشترین یارانه ها ( از یارانه حمل و نقل گرفته تا توسعه ساختار شهری و درمانی و... )در اختیار تهران است . ما بقی کشور کارگر تهرانی ها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
خوب حالا میخواین چیکار کنین میخواین جلوی غذا خوردن مردمو بگیرین الان شما دقیقا با چی مشکل دارین این حرفهای شرم اور چیه میزنین
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا این همه با خوردن مردم مشکل دارید؟ یکباره رگبار در میدان بگذارید و همه را بکشید. نمی دانم خوردن مردم چرا شما را دل پیچه می اندازد. وقتی آدم تازه به دوران رسیده مسئول می شود حساب همه چی مردم را می کند. مگر شما پولش را از جیب خودتان می دهید که این همه دل پیچه دارید؟ البته همیشه در این فکر هستید که همه منابع و منافع ایران برای دولت مردان است و نباید مردم چیزی استفاده کنند.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
شما جماعتی هستید که اگر اداره شهرهایی مثل استانبول و مکه و .... رو به شما بدن فاجعه ببار میارید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اری تو هم مانند اکثر مسئولین اگر ازاده بودی اگر عاقل و متخصص بودی سر این کار نبودی اگر منظورت سرانه است که باید بگویم حساب و کتابت کشک است زیرا تو این پارامتر اساسی را مد نظر نگرفتی که استان تهران و مخصوصا شهر تهران میزبان هزاران انسان مختلف از جایجای ایرانه و برخی هم از استانهای دیگر به عنوان مسافرکش و ... در این استان خارج از امار انسانی کار میکنند و دلایل دیگر و از طرفی وقتی شهری استانی مسافر و مهاجر پذیر میشود طبیعا مصرف بالاتر از شهرهای عادی میشود و پرت کار هم بالا میرود در ذهن امثال تو محور از کل گرایی به جز گرایی باید تغییر کند
آخرین اخبار