همایش کاربردی تجارت با چین به منظور تعاملات و ارتباطات بین المللی ایران و چین در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس مرکز دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه کاشان گفت: هدف از برگزاری همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین تشریح فرصت‌های صادراتی و وارداتی پیش‌روی صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی به دو کشور ایران و چین، استفاده از ظرفیت‌های منطقه کاشان در زمینه‌های صنایع مختلف بازاریابی و آشنایی با فرآیند‌های صادراتی با کشور چین است.

دکتر افسری گفت: همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ، هنر و اقتصاد چین و زمینه سازی تبادلات اقتصادی و فرهنگی و گردشگری دو کشور است.

او با قدردانی از رایزن فرهنگی سفارت چین در همکاری با برگزاری همایش گفت: راه‌اندازی زبان چینی در دانشگاه کاشان نیز تعاملات فرهنگی دو کشور را بیشتر ارتقاء خواهد داد.
راه‌اندازی زبان چینی در دانشگاه کاشان
رایزن فرهنگی سفارت چین، نیز با تقدیر از دانشگاه کاشان و برگزار کنندگان همایش گفت: دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه‌های برتر علمی است که با مجوز گرفته شده راه اندازی زبان چینی از وزارت علوم در این دانشگاه علاوه بر جذب دانشجو از سال آینده در این رشته و دانشگاه زمینه تعاملات و تبادلات علمی بین دو کشور ایران و چین نیز فراهم خواهد شد.

جوزی هاوو گفت: سفارت چین در خدمت ایرانیان است چ وظیفه دارد که این تعاملات و ارتباطات علمی و اقتصادی ۲ کشور را با انتشار کتاب‌ها و مقالات علمی به زبان چینی، بورسیه کردن دانشجویان و برگزاری کرسی‌های علمی برای استادان و دانشجویان ایجاد کند.

او می‌گوید: تفاهم نامه‌های مختلف نیز با دانشگاه‌های متعدد از جمله دانشگاه کاشان منعقد شده و امید است که با انعقاد این تفاهم نامه‌ها زمینه‌های همکاری و تبادلات علمی ۲ کشور ارتقاء و افزایش یابد.

ارائه گزارش دکتر زهرا قربانی راوند در خصوص آشنایی با فرهنگ، جغرافیای صنعتی و سابقه تاریخی تجاری چین، و دکتر بهاره آصفی و فائزه آخوندی نیز در خصوص هنر و تجارت آثار هنری از دیدگاه زیبایی شناسی چینی و شناخت و روحیات و رفتار گردشگران چینی از جمله برنامه‌های جانبی همایش است.

همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین در دانشگاه عصر امروز نیز با ارائه موضوعات شناخت روحیات و رفتار گردشگران چینی، توسعه تجارت با چین و شناخت بازار چین توسط فائزه آخوندی و دکتر محمد صادق عزتی و بیان مطالبی در خصوص راهکار‌های عملی تولید صادرات محور به چین از طراحی تا بسته بندی از سوی مهندس سلمان سلیمی صدر برگزار می‌شود.
همچنین نشست پرسش و پاسخ و جمع بندی بخش پایانی همایش است.

همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین امروز پنج شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۱ با همت دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و آزاد، مشارکت اتاق بازرگانی کاشان و حضور سفارت چین در ایران در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.