مدیر پایگاه پژوهشی سیلک از استقبال گردشگران از مرکز معرفی و آموزش این محوطه باستانی خبر داد.

سید جواد حسین زاده سادات گفت: مرکز معرفی و آموزش پایگاه پژوهشی سیلک در مجاورت نمایشگاه آثار مکشوفه پایگاه فعالیت چندین ساله دارد.

او می‌گوید: نمایش فیلم مستند سیلک شامل تاریخچه، فعالیت‌ها، کاوش‌هاو کتاب‌های چاپ شده به گردشگران از جمله فعالیت‌های مرکز معرفی و آموزش پایگاه پژوهشی سیلک است.

به گفته او، گردشگران در مرکز معرفی و آموزش پایگاه پژوهشی سیلک علاوه بر نمایش فیلم و دیدن تابلو سفالینه‌های دوره‌های مختلف سیلک، کتاب‌های چاپ شده قدیمی را نیز مطالعه می‌کنند.

عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان گفت: راهنمایان حضوری نیز با توزیع کتابچه دو زبانه معرفی سیلک علاوه بر راهنمای صوتی در این محوطه باستانی فعالیت دارند.

حسین زاده سادات گفت: انتقال مطالعات علمی و پژوهش‌های انجام شده از طریق ابزار‌های سنتی و مدرن به بازدید کنندگان امری ضروری است تا گردشگران فقط یک بازدید کننده نباشند و مانند یک دانشجو و آموزنده از محوطه و میراث فرهنگی حظ فکری و ذهنی ببرند.

محوطه باستانی سیلک یکی از آثار ارزشمند تاریخی ایران و جهان در کاشان است که در پرونده ثبت جهانی آن در یونسکو در حال ارزیابی است.

شهرستان کاشان با بیش از دوهزار اثر، یکی ارزشمندترین شهر‌های تاریخی است که ۳۳۵ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی و سه اثر آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.