پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان قزوین

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان قزوین گفت: امسال بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تدارک اعزام ۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفته است.

ابوالحسن کبیری در ستاد هماهنگی اربعین استان قزوین افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده، تشکیل ستاد استانی به وزارتخانه‌ها ابلاغ و مقرر شده کمیته‌های استانی برای هماهنگی هرچه بهتر و ثبت نام اعزامی‌ها وارد عمل و برنامه ریزی شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم اربعین به مدت ۲ سال با وقفه همراه بود، اضافه کرد: برنامه ریزی شده است تا اربعین امسال ۵ میلیون نفر از زائران قزوینی به کربلا سفر کنند.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گفت: اساس کار و سیاست ستاد هماهنگی اربعین حسینی هم افزایی بین دستگاه ها، بر قراری نظم و مردمی نگه داشتن این مراسم است.
کبیری ادامه داد: در راستای پیشبرد سیاست‌های ستاد هماهنگی اربعین، کمیته‌هایی تشکیل شده است که عموما نقش تسهیل گری در اقدامات مردمی دارند.
به گفته معاون سیاسی استاندار قزوین کمیته‌های امنیتی انتظامی، تسهیلات و مالی، پشتیبانی و ارتباطات، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی و مردمی از کمیته‌های ستاد هماهنگی اربعین حسینی امسال هستند.
کبیری همچنین تاکید کرد: زائرینی که عازم سفر اربعین در کربلا هستند، باید در خصوص رعایت مقررات و قوانین عراق توجیه شوند.

به گفته وی، تا فرارسیدن اربعین هر ماه یک جلسه ستاد هماهنگی و از شروع ماه محرم هفته‌ای یک جلسه برای زائران حسینی برگزار خواهد شد.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: شور، نشاط و هیجان عاشقان امام حسین (ع) مدتهاست که به دلیل شیوع ویروس کرونا، آنطور که باید ظهور و بروز رسمی پیدا نکرده و اربعین حسینی امسال قرار است فرصتی برای قدرت نمایی اخلاص و توان تشییع برای کنار هم قرار گرفتن برای عرض احترام و ارادت به سید الشهدا (ع) باشد.

وی بابیان اینکه، این گردهمایی عظیم در اربعین می‌تواند کارکرد‌های مناسبی داشته باشد افزود: تاثیرات مثبت اربعین حسینی به قدری زیاد است که این بزرگداشت در کنار کاربرد معنوی‌ای که دارد سبب زنده کردن دل‌ها و عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان می‌شود.
استاندار گفت: در ستاد اربعین حسینی این استان تمامی موارد به صورت جزئی احصاء و متولیان ستاد مشخص شده اند.
وی با تقدیر از اعضای ستاد هماهنگی اربعین حسینی، گفت: امیدواریم با یک رویکرد منسجم و منظم در استان قزوین شاهد برگزاری رویداد پرشکوه باشیم.
اعلایی با بیان اینکه، دستورالعمل اجرایی ستاد اربعین به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده و این دستورالعمل جنبه اجرایی دارد، اظهار داشت: امیدواریم مراسم بزرگداشت اربعین امسال به نسبت سال‌های گذشته با شکوه‌تر برگزار شود و بتوانیم شرایط بهتری برای زائران سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) به وجود آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار