رییس کل دادگستری استان کرمان:

دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود و دستگاه قضایی حامی و پشتیبان فعالان اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود و قضات، دادیاران، بازپرسان و نیرو‌های صف در دستگاه قضایی در ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند و باید برمبنای آموزش، زمینه‌ای فراهم شود که دفاع قانونمند از فعالان این حوزه در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود.

او می گوید: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در کنار وظایف ذاتی آن و براساس فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، حمایت از حوزه تولید و اشتغال و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

به گفته  رییس کل دادگستری استان کرمان بخش عمده سیاست‌های حمایتی از اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه اجرایی شده است و  در استان‌های مختلف کشور از جمله استان کرمان نیز تحرک بسیار خوبی به منظور حمایت از فعالان بخش‌های اقتصادی و صنعتی انجام شده است.

او می گوید: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نامگذاری سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی است و این امر به منظور محور قرار گرفتن حمایت از تولید، اشتغال و اقتصاد انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: باور عمومی درباره جنگ اقتصادی تحمیلی در کشور شکل گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  بر مبنای تحلیل مسائل ملی، منطقه‌ای و بین المللی به درستی سال‌های اخیر را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند تا انگیزه‌های موجود در کشور برای دفاع اقتصادی افزایش یابد.

او می گوید: همان گونه که در ۸ سال دفاع مقدس تمام امکانات و ظرفیت‌های کشور در خدمت جنگ بود و مرم و مسئولان پای کار آمده بودند، در جنگ اقتصادی نیز همه باید با درک صحیح از مسائل اقتصادی، پشتیبان و همراه مدیران تولیدی و صنعتی باشند تا از این مشکلات نیز عبور کنیم.

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان دولت نیز برنامه‌های خوبی را به منظور توسعه اقتصادی تدوین و اجرایی کرده است و امیدواریم در این دولت گشایش خوبی برای فعالان اقتصادی ایجاد شود و بسیاری از گره‌ها باز شود.

او می گوید: برخورد با ترک فعل ها، بازنگری در تفاهم نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی به منظور تحقق حمایت همه جانبه و قانونمند از حوزه اقتصادی و پشتیبانی از اتاق بازرگانی به منظور توسعه گردشگری مقاومت از رویکرد‌های دادگستری کل استان کرمان در دوران مدیریت جدید است. 

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمیدی استان کرمان ظرفیت‌هایی دارد که اگر به فعلیت برسند، می‌تواند شرق کشور را متحول کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار