معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت : لرزش و تغییر رفتار مقاومتی توسط دستگاه های حرفه ای از سه زاویه مختلف در حال پایش است.

محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت : در حال حاضر شیوه آواربرداری متناسب با رفتار سازه از نظر مقاومت و لرزش که از سوی دوربین حرفه ای از سه زاویه مختلف رصد می شود در حال انجام است.

به گفته او اساتید دانشگاهی متخصص استانی و کشوری به محل حادثه اعزام شدند تا تغییر رفتار بقایای ناپایدار ساختمان را گزارش کنند تا بهترین شیوه آواربرداری انتخاب و به کار گرفته شود.

بنا به گفته های آقای خانچی سه نقطه بحرانی در متروپل آبادان شناسایی شده و برخی تجهیزات حادثه خیز موجود در بنای اصلی از جمله چیلرهای ۳۰ تنی توسط آتش نشانان و امدادگران جدا سازی شده است.

فرمانده میدان عملیات ساختمان متروپل به اعزام و حضور بهترین امدادرسانان از سراسر کشور در منطقه عملیاتی متروپل آبادان از روز اول حادثه با تجهیزات کافی اشاره کرد و اولویت این عملیات را پیدا کردن حبس شدگان زیر آوار اعلام کرد.

این مسئول کاهش مقطعی سرعت آوار برداری را احتمال وجود اجساد در زیر آوار خواند به سرعت امدادگران و سگ های زنده یاب با هدف خارج سازی آن ها ورود می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.