مقامات آمریکایی از ارسال سامانه‌های موشکی «ام‌ال‌آراس» و «هیمارس» به اوکراین تا اوایل هفته آینده خبر دادند.

«دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در توییتی نوشت که تسلیحات جدید آمریکایی در راه اوکراین است. کولبا پس از گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود اعلام کرد که سلاح‌های سنگین در رأس دستور کار ارتش اوکراین قرار دارد و سلاح‌های بیشتری در راه این کشور هستند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که واشنگتن در نظر دارد ارتش اوکراین را به سیستم‌های موشکی «ام‌ال‌آراس» (MLRS) و «هیمارس» (Himars) مجهز کند. هنوز مشخص نیست که آمریکا چه تعداد از سیستم‌های جدید را به اوکراین تحویل خواهد داد، اما ابن تجهیزات به زودی به کی‌یف ارسال خواهد شد.

ارتش اوکراین در حال حاضر از سامانه‌های دوربرد طراحی شده توسط شوروی استفاده می‌کنند، اما مهمات آن‌ها به شدت کم است. به گفته فرماندهان اوکراینی، این کشور تاکنون بیش از ۱۰۰ هویتزر ۱۵۵ میلی متری آمریکایی را مستقر کرده است، اما این تسلیحات‌ها به تنهایی برای خنثی کردن قدرت ارتش روسیه در دونباس کافی نیست.

مقامات اوکراینی همچنین از تسلط ارتش روسیه بر شهر لیمان و عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراینی از این منطقه خبر دادند. به باور این مقامات نظامی، پیشروی‌های روسیه، در صورت ادامه، می‌تواند گروه بزرگی از نیرو‌های اوکراینی را که در شرقی‌ترین بخش دونباس می‌جنگند، محاصره کند و در نتیجه شکست بزرگی برای کی‌یف به همراه داشته باشد.

با شروع درگیری‌های روسیه و اوکراین، آمریکا تسلیحات نظامی متنوعی را به اوکراین فرستاده است. از جمله این تسلیحات می‌توان به موشک‌های استینگر و جاولین و سایر سامانه‌های موشکی اشاره کرد. آخرین بسته کمک‌های آمریکا از ابتدای حمله روسیه، کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حدود ۳.۹ میلیارد دلار می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار