معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح بخش رادیوتراپی مر‌کز جامع سرطان همدان تا پایان امسال خبر داد.

رضا طهماسبی گفت: این مرکز با همکاری بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان و دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال ساخت است.

او گفت: مرحله نخست این طرح تیر سال گذشته به بهره برداری رسید و اکنون خدمات شیمی‌درمانی بیماران مبتلا سرطان با هزینه دولتی در این مرکز انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر چه چند دستگاه شتاب‌دهنده مربوط به رادیوتراپی در سال‌های گذشته برای این مرکز خریداری و نصب شده، اما بنابر گفته مسئولان علوم پزشکی، به علت وجود تحریم‌ها و یک سری مشکلات؛ هنوز راه‌اندازی دستگاه‌ها انجام نشده است.

طهماسبی گفت: در مرکز جامع سرطان همدان قرار است علاوه بر انجام اقدامات تصویربرداری، تشخیصی و درمانی، فعالیت‌های تحقیقاتی هم انجام شود.

او گفت: برای مدت کوتاهی، به دلیلی بروز مشکلات و موانع، پروژه مرکز جامع سرطان همدان متوقف شده بود، اما اکنون روند ساخت و ساز این مرکز ادامه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:رضایت خانواده مرحوم فرشچیان برای ادامه همکاری و ساخت این طرح عظیم، جلب شده است و بخش اول این مرکز که راه‌اندازی شده مربوط به خدمات شیمی درمانی است.

طهماسبی گفت: تجهیزات اولیه و مورد نیاز بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان در حال خریداری است و بخش رادیوتراپی دولتی تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

او گفت: رادیوتراپی یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به سرطان است وهزینه این خدمت در مرکز جامع سرطان بسیار اندک و با تعرفه دولتی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.