​سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۲۰ روستای جدید استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۲۱۰۰ خانوار و ۷۳۰۰ نفر جمعیت خبر داد.

حمید سلیمان، روستا‌های جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در استان فارس را در شهرستان‌های مرودشت، ممسنی، فیروزآباد، سپیدان، فراشبند و لامرد اعلام کرد.

او گفت: روستا‌های بزمیان، انجیره و احمدآباد کته از توابع شهرستان مرودشت، روستا‌های تل خندق علیا، پودنگ جونگان، دم قنات جونگان و بوان سفلی از توابع شهرستان ممسنی، روستا‌های باوریان و خنیفقان از توابع شهرستان فیروزآباد، روستا‌های جورک، عالی و فارسیجان از توابع شهرستان سپیدان، روستا‌های قنات باغ و همت لو از توابع شهرستان فراشبند جمعاً با ۱۲۵۰ خانوار و پوشش جمعیتی ۴۳۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

او گفت: روستا‌های خشتی، ابوحنا و گهلویه از توابع بخش علامرودشت شهرستان لامرد در قالب ۱۵۰ خانوار با جمعیت ۵۰۰ نفر​از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات ​توسط ایرانسل به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.

سلیمان پور همچنین از اتصال روستا‌های مراگلو، ازن دره و گلدشت سفلی از توابع شهرستان مرودشت به شبکه ملی اطلاعات با جمعیت ۲۵۰۰ نفر در قالب ۷۰۰ خانوار از محل منابع توسعه‌ای همراه اول خبر داد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بیان و اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و گام مهمی برای توسعه و پیشرفت در این مناطق عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار