طرح جامع بهره گیری از سواحل شمال اجرایی می شود

معاون وزیر کشور گفت: وزارت کشور بدنبال اجرای طرح جامع بهره گیری از سواحل شمال است.

محمد عباسی معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور در مراسم آغاز طرح دریا در چالوس گفت: ایجاد سازمان عمران ساحلی از قبل مطرح شده بود که بنا به دلایلی فعال نشد، اما وزارت کشور دارد دنبال می‌کند و وزیر کشور نیز مجدد برای ایجاد این سازمان نامه نوشته اند.

او گفت: طرح جامع بهره گیری از سواحل شمال به عنوان طرحی برای مدیریت سواحل در وزارت کشور مطرح است که لازم است استانداران شمالی و نمایندگان مردم شمال در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور برای اجرایی شدن آن داشته باشند.

معاون وزیر کشور به جزئیات این طرح اشاره نکرد، اما گفت: اراده‌ای محکمتری از وضع موجود باید شکل بگیرد تا کاری ارزشمند در سواحل شمالی انجام شود.

طرح آزادسازی سواحل و عقب نشینی دستگاه‌های دولتی از حریم ۶۰ متری اگرچه در برنامه چهارم توسعه دیده شده بود، اما تا ۱۰ اسفند پارسال به کندی صورت می‌گرفت تا اینکه رئیس جمهور درسفر خود به گیلان مهلت ۲۰ روزه برای آزادسازی سواحل دادند.

بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده از سوی استانداری مازندران در مجموع حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل مازندران به طول ۴۲۴.۴ کیلومتر آزادسازی شده است.

۴.۳ درصد از نوار ساحلی به طول ۲۰.۴ کیلومتر به طور مجاز در اختیار دستگاه‌هایی است که مأموریت دفاعی و امنیتی و دریایی دارند و ۵.۵ درصد از نوار ساحلی به طول ۲۶.۶ کیلومتر در اختیار بخش خصوصی است که آزاد سازی آن از طریق مراجع قضایی اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

عباسی گفت: رئیس جمهور و وزارت کشور دلسوزانه دنبال این بودند که سواحل مردمی را برای مردم آزاد کنند و دریای خزر با قابلیت‌های موجود مورد توجه برنامه ریزی‌های نظام است.

هنوز ۱.۸ کیلومتر از اراضی ساحلی در اختیار دستگاه‌های دولتی است و بر اساس تصمیم استاندار مازندران در جلسه ای ساماندهی سواحل در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه امسال سازمان همیاری شهرداری تا تشکیل شدن سازمان عمران سواحل ذیل معاونت فنی مهندسی دفتر عمران ساحل باید مدیریت سواحل را به عهده بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار