بهره مندی دانش آموزان عشایر از مدرسه مهارت آموزی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه مهارت احسان در خوابگاه شبانه روزی آموزش و پرورش استان آغاز به کار می کند.

ابوذر صناعی گفت: مدرسه مهارت آموزی برای دانش آموزان عشایری استان در چهار رشته خیاطی، صنایع دستی و دو مورد هم با رایزنی آموزش و پرورش عشایر استان راه اندازی خواهد شد.

او می گوید: در کنار مجموعه آموزش و پرورش برای ارتقای سرانه آموزشی خواهیم بود و خوابگاه های شبانه روزی عشایر استان و کتابخانه ها تجهیز خواهند شد.

به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان، در خصوص هوشمند سازی مدارس عشایری نیز گام های مثبتی برداشته شده که در دست اجرا هستند.

صناعی می گوید: برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و خوابگاه دبیرستان شبانه روزی دخترانه آموزش و پرورش عشایر استان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

او گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دانش آموز مستعد استان مورد حمایت آموزشی هستند که ۷۰ دانش آموز آن از آموزش و پرورش عشایر هستند.

به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان  امام (ره) استان، در ابتدای سال تحصیلی جدید موضوع توانمند سازی معلمان آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده و آموزش مشاوران تحصیلی و مدارس به جد پیگیری می‌ شود.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تجهیز مدارس عشایری استان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و تاکنون مواردی همچون چرخ خیاطی، وسایل ورزشی، تلویزیون، و غیره برای این مدارس خریداری شده است.

ستاری فرد می گوید: همچنین برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و خوابگاه دبیرستان شبانه روزی دخترانه آموزش و پرورش عشایر استان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

او گفت: راهکارهای تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش عشایر استان بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته ستاری فرد، سال آینده ۷۰۰ دانش آموز مستعد اما محروم از امکانات برای حمایت در استان انتخاب که ۷۰ تن از آن ها دانش آموزان عشایری خواهند بود و به آن ها کتاب، وسایل کمک آموزشی ارائه خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نگاه جهاد گونه ستاد اجرایی امام (ره) به مدارس عشایری بسیار پر رنگ تر شده و اقدامات و تلاش های آن ها در مناطق عشایری استان امید بخش است.

مختار اندرخور می گوید: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام محرومیت زدایی است و این مهم به خوبی در مناطق محروم و عشایری استان ملموس است.

او گفت: در پی بازدید حمید سلیمی دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور از مدارس عشایری استان و پیگیری های شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی در استان کمک های خوبی به مدارس عشایری استان در زمینه تحقق عدالت آموزشی شده است.

به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایر استان، عشایر محروم از امکانات هستند بنابراین می طلبد مسئولان نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشند.

اندرخور می گوید: وزارت آموزش و پرورش در بحث بودجه اعتبارات زیادی ندارد و در این خصوص مشارکت و توجه نهاد ها و بنیاد های حمایتی به مدارس تا حد زیادی راهگشا خواهد بود.

او گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه ای به حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای آینده دانش آموزان دارد بنابراین راه اندازی طرح های حرفه آموزی با همکاری این ستاد برای دانش آموزان عشایر بسیار مفید خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.