رضایی گفت: در صورت پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک مدرسه از سوی خیران ، دولت موظف به پرداخت بقیه آن است.

رضا رضایی در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی شهرستان‌های فاریاب، کهنوج و منوجان که به همراه حسین عباس لو خیر خیراندیش مدرسه ساز سیرجانی انجام شد، گفت: مدرسه سازی مهم‌ترین و اثربخش‌ترین کار خیر است و مطالبات خیران مدرسه ساز استان کرمان با جدیت پیگیری می‌شود.

او می‌گوید: مدرسه سازی اقدامی ماندگار به منظور جنگ با نادانی، بزرگ‌ترین فقر بشریت است که آثار و برکات آن برای همیشه تاریخ در زندگی دنیوی و اخروی خیر مشهود خواهد بود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان،  از ۴ ماه گذشته تاکنون خیران عملیات ساخت ۲۲ مدرسه را در استان آغاز کرده اند و خوشبختانه تعامل سازنده‌ای بین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان وجود دارد و خیران نیز به سمت مدرسه سازی در مناطق مختلف استان رفته اند.

او می‌گوید: در صورت پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک مدرسه از سوی خیر، دولت موظف به پرداخت بقیه آن است و براساس پیگیری‌های انجام شده، تمامی پروژه‌های نیمه ساز خیری استان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.

رضایی گفت: کمبود، تخریب و نیاز به بهسازی و مقاوم سازی تعدادی از مدارس در مناطق مختلف استان وجود دارد و از ظرفیت خیران در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استقبال می‌کنیم.

او می‌گوید: پیگیر مطالبات خیران مدرسه ساز در استان هستیم و به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان تاکید کرده ایم بدون هماهنگی خیران و تحت هر شرایطی تغییر نام مدارس خیرساز غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اقدامات خیر حسین عباس لو ماندگار خواهد ماند و براساس بازدید از مدارس جنوبی استان، این خیر خیر اندیش مدارس «مولانا» را در ۷ شهر جنوبی استان احداث خواهد کرد.

او گفت: با توجه به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری امیدواریم با مشارکت خیران و استفاده از بودجه‌های عمرانی دولت، استاندارد سازی و بهسازی تمامی مدارس استان محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار