کلاهبرداری به بهانه فروش اینترنتی همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری گفت: کلاهبرداری به روش فروش اینترنتی بیشترین تخلفات حوزه سایبری است.

سرهنگ عسگری گفت: کلاهبرداری در قالب خرید اینترنتی و ارسال پیامک‌‍‌های حاوی لینک‌های آلوده بیشترین جرایم سایبری در چهارمحال و بختیاری هستند.

با وجود هشدار‌های مکرر پلیس و دستگاه‌های زیربط، پیامک‌‍‌های حاوی لینک‌های آلوده هر روز قربانی می‌گیرند و نتیجه استعلام پرونده‌های جرایم سایبری هفته‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد، بیشتر تخلفات مربوط به کلاهبرداری در قالب خرید اینترنتی است.

این پیامک‌ها هر روز با یک عنوان و در روز‌های اخیر، با موضوع جاماندگان یارانه حمایتی ارسال می‌شود و افراد سودجو با ارسال لینک حاوی بدافزار، به دنبال باز کردن لینک توسط دریافت‌کننده و نصب برنامه بدافزار، اقدام به آلوده کردن گوشی مخاطب و خالی کردن حساب‌های بانکی وی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مردم به هیچ عنوان به پیام‌هایی که از شماره‌های شخصی ارسال می‌شود و هیچ گونه برنامه‌ای بر روی گوشی نصب نکنند و به سرعت آن پیام را حذف کنند.

مشترکان تلفن‌های همراه اگر با چنین مواردی مواجه شدند بلافاصله به پلیس فتا استان، مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تماس حاصل و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایند.

در صورت خرید اینترنتی بهتر است به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۴ تير ۱۴۰۱
تورابه خدایی که هممون راافریده واسم انسان روی هممون گذاشته بجان عزیزانتون ومقدساتتون کمکم کنیدالان دقیقا ۶ساعته که دارن حسابهای بانکیه خخودم وخانوادم راباخیال راحت وریلکس خالی میکنندوهیچ کس یاارگانی نیست که صدای فریادخواهیه منوجواب بده.بخداتاحالاسعی کردم ادم بدی نباشم وتاتونستم به همنوع خودم حداقل کمک کردم ولی امشب که محتاجم،هیچکس صدام رونمیشنوه وجوابی نمیده
آخرین اخبار