مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات طرح توسعه پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در مرز ایران و افغانستان خبرداد.

 روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد  گفت : پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و به منظور استفاده هرچه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان عملیات طرح توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و همچنین طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جا به جایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا توسط این اداره‌کل در حال انجام است.

او  گفت:  ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستا و حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه‌های مرزی شمال استان در دو ماه نخست امسال به ۳۶۵ هزار و ۸۷۳ تن کالا رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک استان را در دو ماه نخست امسال را ۱۶۳ هزار و ۱۸۸ تن عنوان کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی داشته است.

او گفت: میزان ۱۵۰ هزار و ۹۹۸ تن صادرات در این مدت  گاز مایع، قیر، بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی بیشترین کالا‌های صادراتی از پایانه‌های مرزی استان و برنج، کنجد و موز از مهم‌ترین کالا‌های وارداتی به کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار